۱۱ آذر، ۱۳۸۸

هاشمی:‌ برخوردهای خیابانی نتیجه بستن فضای جامعه است

اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که «برخوردهای خیابانی و درگیری‌ها ناشی از بستن فضای جامعه است» بر لزوم فراهم شدن فضای نقادی آزادانه در جامعه تاکید کرد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد تصریح کرد: فضای کنونی کشور نیازمند همدلی و همراهی بیشتر و دوری از کینه‌توزی و جدال میان فعالان عرصه سیاسی است.
وی تاکید کرد: بحث و مناظره در رسانه خطری ندارد و آگاهی‌بخش است و به مردم حق انتخاب می‌دهد، اما در فضای بسته این مسائل به برخوردهای خیابانی و درگیری منجر می‌شود و نتیجه نهایی آن برای هیچ‌کس مشخص نیست.
هاشمی‌رفسنجانی همچنین به اوضاع فعلی به ویژه در دانشگاه‌ها و انتشار برخی گزارش‌ها درباره موج جدید مهاجرت دانشگاهیان و نخبگان از کشور اشاره کرد.
رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: ایجاد امید به آینده در میان نخبگان، عامل مهمی در جلوگیری از مهاجرت‌‌ها از کشور است و انتظار می‌رود شرایط به نحوی فراهم شود تا سرمایه‌های علمی که قبلا کشور را ترک کرده‌اند نیز به کشور بازگردند.
مراسم روز مجلس بدون حضور هاشمی و احمدی‌نژاد
اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز سه‌شنبه 10 آذر در مراسم بزرگداشت روز مجلس شرکت نکرد.
محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری نیز با وجود دعوت مجلس از او در این مراسم حضور نیافت.
علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی امروز خود در واکنش به حضور نیافتن هاشمی و احمدی‌نژاد در این مراسم گفت: برای جناب آقای احمدی نژاد و آقای هاشمی رفسنجانی که تشریف نیاوردند از خداوند، سلامت و صحت آرزو می‌کنم وامیدوارم ان شاءالله خداوند امورات را اصلاح کند.
محمدی گلپایگانی رییس دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و محسن رضایی از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.
گفته می‌‌شود در همایش روز مجلس، سخنرانی محمود احمدی‌نژاد و اکبر هاشمی‌رفسنجانی نیز پیش‌بینی شده بود.

0 comments:

ارسال یک نظر