۱۷ آذر، ۱۳۸۸

احکام قطعی ۲۲ نفر از متهمان پس از انتخابات مشخص شده است

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده است که احکام قطعی ۲۲ نفر از دستگیر شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری که پرونده آنان در شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران مورد رسیدگی قرار گرفته بود، به واحد اجرای احکام دادسرای انقلاب تهران ارسال شد.

دادسرای انقلاب تهران اعلام گفته است که بنا به احکام صادره، ۱۸ نفر از متهمان به حبس از ۴ ماه تا چهار و نیم سال محکوم شده‌اند.
این دادسرا نامی از این محکومان نبرده است.
بر اساس این خبر برای ۴ نفر از متهمان دستگیر شده، رای برائت و برای عده ای جزای نقدی و مجازات شلاق نیز صادر شده است.
اقدام علیه امنیت، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی، تخریب و آتش‌سوزی، ایجاد آشوب، حمله به ماموران، ایراد ضرب و جرح و استفاده از سلاح سرد از جمله اتهامات دستگیرشدگان است.

تاکنون عده ای از چهره های سرشناس سیاسی که پس از انتخابات دستگیر شدند، از جمله محمد علی ابطحی، بهزاد نبوی، احمد زید آبادی در دادگاه بدوی مجرم شناخته شده و به حبسهای طولانی مدت محکوم شده اند.

عده ای از این بازداشت شدگان به قید وثیقه آزاد شده اند، اما بعضی دیگر از آنها مانند مصطفی تاجزاده، محسن میردادمادی و عبدالله رمضان زاده هنوز در بازداشت به سر می برند.

روز یکشنبه، ۱۵ آذر (۶دسامبر) علیرضا آوایی ، رئیس دادگستری تهران گفت که احکام قطعی تعدادی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات صادر شده است.

آقای آوایی گفته بود که تعدادی از متهمان، تبرئه شده اند و بعضی احکام دیگر به جریمه نقدی تبدیل شده است.

او همچنین گفت که دادگاه تجدید نظر با دقت، پرونده ها را بررسی کرده و همه احکامی که در دادگاه بدوی صادر شده بود را تایید نکرده است.

0 comments:

ارسال یک نظر