۱۵ آذر، ۱۳۸۸

تـــهــران به زیر صفـــــر می‌رود

سازمان هواشناسی کشور در روز دوشنبه آسمان استان تهران را نیمه‌ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط با بارش باران در ارتفاعات بارش برف گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با یک درجه کاهش به صفر و 6 درجا سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.
.در روز دوشنبه در استانهای کردستان، کرمانشاه، همدان،‌ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر،‌هرمزگان، کرمان، غرب اصفهان، اردبیل و گیلان به سبب بارش شدید باران و برف و در برخی نقاط با رعد و برق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای و در استانهای بوشهر، فارس و هرمزگان سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز پیش‌بینی می‌شود.
 همچنین در روز سه‌شنبه در استانهای فارس، شرق بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان با بارش شدید باران و برف آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های این مناطق پیش بینی می‌شود. این شرایط با شدت کمتر در استانهای گیلان، مازندران،‌گلستان و خراسان شمالی نیز رخ خواهد داد.
 سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر این که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج است، اعلام کرد: نقشه‌های پیش یابی بیانگر فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور است، از این رو در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، دامنه‌های زاگرس و بتدریج دامنه‌های البرز ابرناکی، بارش باران،‌ وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. از بعد از ظهر روز دوشنبه بتدریج با نفوذ توده‌های سرد به نیمه شمالی کشور، علاوه بر مناطق مذکور بارش روی سواحل شمالی شروع شده و دامنه فعالیت سامانه به نیمه شرقی کشور نیز می‌رسد.
 از روز سه‌شنبه بتدریج از سمت غرب و جنوب غرب از مقدار بارش‌ها کاسته شده و این سامانه در نیمه شرقی و نوار شمالی کشور فعال خواهد بود که بارش روز یکشنبه در جنوب، دامنه‌های جنوبی زاگرس، روز دوشنبه در جنوب، دامنه‌های جنوبی زاگرس و روز سه‌شنبه در جنوب، سواحل شمالی و برخی مناطق جنوب شرق کشور از شدت بیشتری برخوردار می‌باشد.
 همچنین در روز سه‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری در شهرهای شمالی با بارش باران و برف گاهی وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با 2 درجه دیگر کاهش به 1- و 4 درجه سانتیگراد می‌رسد.

0 comments:

ارسال یک نظر