۲۷ آذر، ۱۳۸۸

مصلح زمانی اعدام شد

مصلح زمانی پنجشنبه 25 آذرماه ساعت چهار صبح درزندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شد.

گفته می‏شود مصلح زمانی درسن 17 سالگی به هنگامی که با دوست دخترش بیرون رفته بود توسط نیروهای نظامی و بسیج سپاه پاسداران دستگیرشده بود.

بر اساس این گزارش ها، او 6 سال پیش هنگامی که همراه دوست دخترش در خارج از شهر سنندج بوده توسط نیروی انتظامی دستگیر و ابتدا متهم به ضرب و شتم و تجاوز به دوست دخترش شده بود.

ساناز زمانی خواهر مصلح زمانی، در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی خبر داده است که مدتی پس از بازداشت آقای زمانی، دوست دختر او اعلام کرده که شکایتی از مصلح زمانی ندارد.

او گفت که حتی بعدها نامه ای از پزشک قانونی مبنی بر عدم تماس جنسی مصلح زمانی و دوست دخترش به پرونده او اضافه شد.

مصلح زمانی پس از دستگیری حدود چهار سال را در زندان گذرانده بود و در نهایت بر اساس حکم شعبه ۲۷ تجدید نظر دیوان عالی کشور به استناد ماده ۱۰۵ مجازات اسلامی به جرم «شرارت» به اعدام محکوم شدبسیاری از فعالان حقوق بشر در داخل و خارج کشور برای توقف حکم اعدام او تلاش کرده بودند.

در روزهای گذشته در پاسخ به فراخوان «کمیته تلاش برای نجات جان مصلح زمانی از اعدام» که در سنندج تشکیل شده بود، تعدادی از فعالین نهادهای مدنی، خانواده و عده‏ای از مردم شهر و روستاهای تابعه سنندج تجمع کرده بودند.

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر از سنندج گزارش داد که «تجمع کنندگان که پلاکاردهایی علیه اعدام و درخواست لغو اعدام مصلح زمانی نوجوان ۱۷ ساله را به خود حمل می کردند درمقابل ساختمان دادگستری سنندج گرد هم آمدند و نمایندگان کمیته نجات با مقامات قضایی در دفاع از مصلح زمانی مذاکره کردند.»

به گزارش همین انجمن نیروهای امنیتی و انتظامی اعضای کمیته نجات و شرکت کنندگان درتجمع را چندین بار تهدید به دستگیری کردند وخواستار متفرق شدن آنها شده بودند.

0 comments:

ارسال یک نظر