۱۳ آذر، ۱۳۸۸

گیاهخواری کلید زندگی طولانی

تحقیقات نشان می‌دهدرژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاهخواری می‌تواند کلید زندگی طولانی باشد.

بر طبق این بررسی‌ها ، کاهش مصرف مواد پروتئینی مانند گوشت می‌تواند روند پیر شدن را در انسان کاهش داده و امید به زندگی را نیز به طور قابل توجهی افزایش دهد.
دانشمندان سال‌هاست که اعتقاد دارند رژیم‌های غذایی کم کالری که میزان مصرف کالری در آن‌ها تقریبا 60 درصد رژیم‌های امروزی است می‌تواند منجر به افزایش عمر انسان‌ها شود.
اما دانشمندان انگلیسی کشف کردند که کلید زندگی طولانی کاهش میزان مصرف پروتئین است و نه کاهش مجموع کالری دریافتی انسان‌ها.
به این ترتیب بر اساس کشف جدید ، مردم بدون نیاز به کاهش میزان کالری که در طول روز مصرف می‌کنند می‌توانند با کم‌تر مصرف کردن مواد پروتئینی مانند گوشت ،ماهی و ... عمر خود را افزایش دهند.
دکتر ماتیو پایپر از دانشگاه کالج لندن در این باره گفت : رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه‌خواری یکی از روش‌های رسیدن به این هدف است.تحقیقات ما نشان می‌دهد کاهش 30 درصدی میزان کالری مصرفی در طول روز می‌توند خطر ابتلا به سرطان و حملات قلبی را نزدیک به 50 درصد کاهش داده و طول عمر انسان‌ها را یک سوم افزایش دهد.
دانشمندان با انجام تحقیقاتی روی مگس‌های میوه متوجه شدند آمینو اسیدها تاثیر زیادی روی طول عمر انسان‌ها دارند.به خصوص تغییر در میزان مصرف یک آمینو اسید به نام متیونین بسیار در افزایش طول عمر موثر بوده است.
اگرچه بین انسان‌ها و مگس‌ها تفاوت‌های زیادی وجود دارد ، اما محققان معتقدند نتایج این آزمایشات در دسته عمده ای از حیوانات گوناگون و هم‌چنین روی انسان‌ها صدق می‌کند.
متیونین در شکل‌گیری بسیاری از پروتئین‌ها لازم است .این ماده به طور طبیعی در غذاهایی مانند ماهی ، گوشت و تنقلات وجود دارد.


0 comments:

ارسال یک نظر