۱۵ آذر، ۱۳۸۸

«مشکل احمدی‌نژاد و هاشمی شخصی است»

آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت:عملکرد بستگان و افرادی که با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مرتبط هستند معیار عملکرد ایشان نیست بلکه باید به شخصیت ایشان توجه کرد.

وی گفت: اختلاف آقای هاشمی و آقای احمدی نژاد شخصی است و مربوط به نظام و انقلاب نیست.

علم‌الهدی تخریب و تخطئه هاشمی را رد کرد و گفت: هاشمی با انقلاب آمیخته شده و در جریان نهضت انقلابی مردم نزدیک‌ترین فرد به امام راحل بوده و امام خمینی نیز علاقه زیادی به ایشان داشتند.

وی با اشاره به انحرافات در حزب کارگزاران تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی نسبت دادن این حزب به خود را قبول ندارد.

وی تاکید کرد: در جریان انتخابات آقای هاشمی‌رفسنجانی از هیچ کاندیدایی حمایت نکرد.

علم‌الهدی افزود: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی صراحتا ابراز داشته است که کشور به وحدت نیاز دارد و تنها کسی که می‌تواند این وحدت را هدایت کرده و به سرانجام برساند، مقام رهبری است.



عضو خبرگان رهبری به مساله بنی صدر و نحوه برخورد آیت‌الله هاشمی با این موضوع اشاره کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی بر نظر امام که عدم صلاحیت بنی صدر بود ایستاد و خیلی قوی وارد کار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: کسی که مساله رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را مطرح کرد، آقای هاشمی بود و نقش اول را در این باره داشت .

امام جمعه مشهد در ادامه مسیر توسعه اقتصادی در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی را خوب ارزیابی نکرد و الگوی آن را غربی دانست و گفت: البته کسی که سازندگی پس از دوران جنگ را به پیش برد ایشان بود و اگر بخواهیم تصویری از آیت‌الله هاشمی نشان دهیم در واقع ایشان سنگ زیرین آسیاب در جریان انقلاب بوده است.

وی تاکید کرد: نمی‌شود به خاطر یک گله، دژ انقلاب را حذف کرد و هم اکنون نیز ایشان نیروی کارآ و مفیدی برای نظام و انقلاب است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: وظیفه ما همکاری با دولت است و اگر خلافی دیده شد باید بازگو کرد و انتقاد نمود.

عضو خبرگان رهبری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را عنصری ارزشی دانست و تاکید کرد: در این میان باید تحلیلی منصفانه داشته باشیم.

0 comments:

ارسال یک نظر