۱۵ آذر، ۱۳۸۸

مجوز خبرنگاران خارجی برای سه روز لغو شد

وزارت ارشاد روز شنبه با فرستادن پیام کوتاه به خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های خارجی اطلاع داد که به مدت سه روز از تاریخ 16 تا 18 آذر (هفتم تا نهم دسامبر)، مجوز فعالیت خبری آنها بی‌اعتبار است.
دولت در شرایطی برای خبرنگاران خارجی محدودیت ایجاد می‌کند که معترضان به نتایج انتخابات و حوادث پس از آن، قصد دارند 16 آذر( روز دانشجو) به اعتراض خود ادامه دهند.
دولت پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 22 خرداد که با اعتراض‌های گسترده در داخل و خارج از ایران همراه شد، سعی دارد از پوشش اخبار تظاهرات اعتراضی مردم جلوگیری کند، با این حال بسیاری از عکس‌ها و ویدیوها توسط شهروندان به رسانه‌ها فرستاده می‌شود.
در کنار این محدودیت‌ها، از دیروز شنبه، شبکه اینترنت در ایران با کندی قابل توجه و اختلال شدید مواجه شده است.
نیروی انتظامی و سپاه پاسداران از روزهای گذشته تظاهرکنندگان 16 آذر را تهدید کرده‌اند که با آنها برخورد می‌کنند، با این حال جنبش دانشجویی و سایت‌های اصلاح‌طلب از مردم برای شرکت در تجمع این روز دعوت کرده‌اند.
روز سه‌شنبه 11 آذر، شماری از معترضان در طوماری با سه هزار امضا از میرحسین موسوی و مهدی کروبی دعوت کردند تا در مراسم روز 16 آذر شرکت کنند.
دانشجویان دانشگاه شیراز نیز با صدور بیانیه‌ای در روز 14 آذر، روز دانشجو را یکی از روزهای سبز تاریخ ایران خواندند.
جنبش سبز دانشجویی نیز در اطلاعیه‌ای از گفته علی فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدا مبنی بر این‌که به دانشجویان گل هدیه می‌دهیم، استقبال کرد و گفت که پاسخ دانشجویان به این اقدام استفاده از «شال‌های سبز» است.

0 comments:

ارسال یک نظر