۱۵ آذر، ۱۳۸۸

دبیر شورای عالی علوم استعفا داد

منصور کبگانیان، دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه استعفای خود به ريیس‌جمهور خبر داد و گفت: چند روز پیش استعفای خود از دبیری شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری را به ريیس‌جمهور تقدیم کردم اما تا کنون پاسخی مبنی بر قبول یا رد درخواست استعفا دریافت نکرده‌ام.

کبگانیان با بیان این مطلب افزود: حکم من در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری زماندار نبود و اگر بود باید هم‌زمان با پایان دولت نهم به اتمام می‌رسید اما در عین حال به دلیل این‌که دست ريیس‌جمهور برای شناسایی و انتخاب شخص دیگری باز گذاشته شود از سمت خود استعفا کرده‌ام.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر در حال حاضر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مورد حمایت تمام نیروهای عالی نظام و مجموعه عظیمی از دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در ابتدای مسئولیت من فقط مجلس از این شورا دفاع می‌کرد اما در حال حاضر با اصلاحاتی که صورت گرفته شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری جزیره جداگانه‌ای نیست بلکه مجموعه عظیمی است از این رو خیالم از این شورا آسوده شده است.

منصور کبگانیان چندی پیش از معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز استعفا کرده بود که این استعفا مورد موافقت کامران دانشجو وزیر علوم قرار گرفت و مهدی‌نژاد نوری به عنوان معاون پژوهشی جدید این وزارتخانه معرفی شد.

با توجه به انتصاب مهدی‌نژاد نوری به سمت معاون پژوهشی وزیر علوم به نظر می‌رسد وی به عنوان دبیر جدید شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شود.
مهدی‌نژاد نوری دارای دکتری الکترونیک و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر است. ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر، عضو هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان، ريیس صنایع هوایی قدس و ريیس موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاع از سوابق کاری مهدی‌نژاد نوری است.

0 comments:

ارسال یک نظر