۱۹ مهر، ۱۳۸۸

ابتلاي 3 زنداني به آنفلوآنزاي نوع A در ايران

در حال حاضر طبق آخرين آمار تعداد مبتلايان به ويروس آنفلوآنزاي نوع A در كشور 422 نفر اعلام شده و شش بيمار نيز بر اثر اين بيماري فوت كرده‌اند؛ هر چند كه وزارت بهداشت وعده داده بود كه چهارشنبه‌هاي هر هفته تعداد مبتلايان جديد به اين بيماري را اعلام كند اما هفته گذشته به وعده خود عمل نكرد.

به گزارش هرانا به نقل از ايلنا، دستورالعمل بهداشتي از سوي كميته كشوري مقابله با آنفلوآنزاي نوع A كه به رياست معاون اول رئيس‌جمهور هر هفته تشكيل جلسه مي‌دهد به سازمان‌ها، ادارات و مدارس كشور ابلاغ و در آن تاكيد شد كه در محيط‌هاي اداري و سازماني حتما نصب شود.

در عين حال سازمان زندان‌ها نيز از اين امر مستثني نشد و از سوي وزارت بهداشت وكميته كشوري آنفلوآنزاي نوع A مراقبت از زندانيان در دستور كار قرار گرفت.

بنابر اعلام منابع رسمي تاكنون سه زنداني به ويروس آنفلوآنزاي جديد مبتلا شده‌اند كه هم‌اكنون مشكلي نداشته وخطر از آنان رفع شده است. مسئولان بهداشتي زندان مربوط را تحت كنترل و بازديدهاي دقيق خود قرارداده و كيفيت مراقبت‌هاي بهداشتي افزايش و راهنمايي‌هاي مورد نظر ابلاغ شد.

در همين زمينه محمد نبوي معاون مركز بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت به ايلنا گفت: سازمان زندان‌ها مانند ساير سازمان‌ها دستورالعمل كلي مراقبت بهداشتي داده شده است.

وي ادامه داد: به زندان‌ها ابلاغ شده كه چنانچه فرد زنداني مبتلا به سرماخوردگي شد سريعا از ساير زندانيان جدا شود اما با اين وجود زندان بنا بر دستورالعمل اجرايي خود نسبت به رعايت نكات اقدام مي‌كند.

نبوي در توضيح برخي نكات مندرج در دستورالعمل به استفاده از مواد ضد عفوني در دستشويي‌هاي زندان و انتقال موارد شديد ابتلا به بيمارستان‌ها اشاره كرد.

همچنين محمد سروش ـ عضو كميته كشوري مقابله با آنفلوانزاي نوع A نيز گفت: دستورالعمل بهداشتي تنظيم شده و به سازمان زندان‌ها اعلام شده است اين دستورالعمل به امضاي مديركل بهداشت زندان‌ها، معاون سلامت وزارت بهداشت و تائيد معاون رئيس‌جمهور رسيده است.

وي افزود: رعايت موارد تخصصي به همراه دقت بيشتر در ابعاد مختلفي مانند تنظيم هواي داخل بندهاي زندان، بيماريابي، تهويه مناسب، جداسازي بيماران مشكوك و ايجاد اتاق نگهداري بيمار در هر قسمت از زندان ارايه شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر