۰۴ آبان، ۱۳۸۸

آخرین خبرها از زندانیان

ضیاءالدین نبوی، فعال دانشجویی و عاطفه نبوی امروز به شعبه دوم و پانزدهم بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب  منتقل شدند. اتهامات نبوی، تشویش اذهان عمومی، ارتباط با سازمان مجاهدین و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.
ضیاءالدین نبودی اتهامات مبنی بر تشویش اذهان عمومی، اخلال در نظم، ارتباط با سازمان مجاهدین و تبلیغ علیه نظام در پرونده داشته است که امروز با  رد آن‌ها آخرین دفاعیات خود را اعلام کرده است. هم‌چنین عاطفه نبوی نیز در شعبه پانزدهم نیز به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین محاکمه شد. وی به علت نداشتن وکیل تنها در دادگاه حاضر شده بود.
صالح نیکبخت در گفتگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های موکلان خود آقایان نبوی، ابطحی، مازیار بهاری و صفایی فراهانی گفت: در هفته گذشته مازیار بهاری با تودیع وثیقه 3 میلیارد ریالی آزاد شده و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا بهاری با کسی ملاقات، صحبت و یا مصاحبه نکند و از کشور خارج شود. (وی روز سه‌شنبه‌ی گذشته از ایران خارج شده است)
نیکبخت در مورد محمدعلی ابطحی گفت: « با وجود این‌که به درخواست خانواده‌اش، وکیل ایشان هستم اما به دلیل این‌که تاکنون نتوانسته‌ام با او ملاقات کنم، از وضعیت پرونده وی خبری ندارم.» وی در مورد وضعیت جسمانی بهزاد نبوی نیز گفت: «تقریباً وضعیت وی خوب است اما او در بیمارستان تا بهبودی کامل نگه‌داری می‌شود.»
وی به عنوان وکیل بسیاری از فعالان سیاسی هم‌چون نبوی، صفایی فراهانی، میردامادی، ‌رمضان‌زاده و روزنامه‌نگارنی چون قوچانی و زیدآبادی اعلام کرد: ادامه بازداشت آن‌ها «بعد از 4 ماه از صدور قرار بازداشت اولیه‌ آنان، غیرقانونی و مخالف نص‌صریح ماده 32 قانون آیین دادرسی كیفری و بند «د» آن ماده است.»
به گزارش ایسنا فرهاد تجری، عضو كمیته ویژه مجلس جهت پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات از آزادی بازداشت شده‌گان بعد از انتخابات با تودیع وثیقه خبر داد. وی گفت: «در مسیری كه به قضات در دادسرا و دادگاه ارایه شده و آن‌ها نیز در پیش گرفته‌اند، قرار شده است افرادی كه دادگاه آنها برگزار شده، برای دنباله‌دار نشدن موضوع و جمع بندی سریع و صدور حكم توسط دستگاه قضایی با قرار تامین آزاد شوند.»
گفته می‌شود اكبر اجدادي  كه در كليه جلسه‌های دادگاه‌هاي پس از انتخابات  حضور داشتند و از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب به ترتیب به 28 و 32 ماه حبس تعزيري محكوم شده‌اند. گفته شده این دو به همراه 40 تن دیگر حکم‌های در حدود 2 تا 4 سال گرفته‌اند. پیش‌تر مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران از محکومیت حسام ترمسی به 28 ماه حبس خبر داده بود.
در  دیگر خبر رسیده از زندان اوین عباس خرسندی که در حال تحمل محکومیت 8 ساله خود است روز گذشته به دلیل وخامت بیماری گوارشی خود به بهداری مرکزی زندان و نهایتاً به دلیل عدم توان بهداری و به وخامت گرائیدن وضعیت پزشکی صبح امروز به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده است.
به گزارش ساوالان سسی نوید مشکات، مدینه قاسمی، آیدین تقی پور، محمد محمد لو و جواد رمضان از فعالین مدنی آذربایجانی روز جمعه ۱ آبان ٨٨ پس از شرکت در مراسم سال‌گرد مهندس امانی در تبریز بازداشت شده‌اند و اکنون در اداره اطلاعات باغشاه تبریز هستند.
به گزارش  سایت جرس «همسر عرب سرخی در تشریح آخرین وضعیت او با اشاره به اتمام تحقيقات پرونده همسرش ابراز اميدوار کرد كه این عضو ارشد سازمان مجاهدین به همراه ديگر دوستان دربندشان به زودي آزاد شوند.» نعمت احمدی، درباره وضعیت پرونده فیض الله عرب سرخی با اشاره به وجود ابهام در مورد رسیده‌گی به پرونده موکلش گفت: «در باره آقای عرب سرخی، در مراجعات متعددی که به دادگاه داشتم، می‌گفتند پرونده‌ي ایشان دست ما نیست. اما با تعجب از این‌که اگر پرونده آقای عرب سرخی دست دادگاه نیست، پس چه کسی قرار بازداشت ایشان را صادر کرده و قاضی پرونده چه کسی است؟» مسئولین دادگاه و زندان هم‌چنان اجازه‌ی امضای وکالت‌نامه به عرب‌سرخی را نداده‌اند.

0 comments:

ارسال یک نظر