۰۹ آبان، ۱۳۸۸

هنگامه شهیدی به بهداری زندان اوین منتقل شد /فریبا پژوه همچنان در اعتصاب غذا به سر میبرد

هنگامه شهیدی روزنامهنگار زندانی که از یکشنبه 3 آبان ماه در اعتراض به ادامه بلاتکلیفیاش دست به اعتصاب غذا زده بود ساعاتی پیش به دلیل وخامت شرایط جسمانی به بهداری زندان اوین منتقل شد.
روز گذشته خانم "رضایی" رییس بند نسوان زندان اوین در دیدار با این روزنامهنگار خواهان شکستن اعتصاب غذای وی شد. با این وجود هنگامه شهیدی تاکید کرد تا زمان آزادی اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد و در صورت عدم آزادی در این اعتصاب میمیرد.
این روزنامهنگار که چهارماه است در زندان به سر میبرد یکشنبه هفته گذشته با وعده آزادی از بند 209 به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. ادامه نگهداری هنگامه شهیدی در زندان در حالی صورت میگیرد که حدود 1 ماه پیش از سوی دادگاه جهت آزادی وی قرار وثیقه 100 میلیون تومانی صادر شده بود اما به دلایلی نامشخص از آزادی وی خودداری شده است.
محمد مصطفایی وکیل این روزنامهنگار چندی پیش اعلام نمود قرار وثیقه موکلش به قرار مجرمیت تبدیل شده و پرونده وی به دادگاه ارسال گشته است.
هنگامه شهیدی در تاریخ 9 تیرماه و در جریان بازداشتهای گسترده فعالان سیاسی پس از انتخابات، دستگیر شد و مدت 50 را روز در سلول انفرادی بند 209 به سر برد. این فعال سیاسی در مدت بازداشت خود تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی قرار گرفته است.
همچنین فریبا پژوه دیگر روزنامهنگار زندانی نیز با گذشت 1 هفته همچنان در اعتصاب غذا به سر میبرد و تاکنون از وضعیت جسمانی وی اطلاعی به دست نیامده است.

0 comments:

ارسال یک نظر