۰۶ آبان، ۱۳۸۸

40 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارج کشور

40 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، قائم مقام معاون آموزش وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اراک گفت: مبادله دانشجو و استاد و ایجاد دوره های مشترک آموزشی در برخی دانشگاه های جامع و بزرگ کشور با دانشگاه های معتبر جهانی در دستورکار این وزارتخانه قرار دارد.
عامری گفت: هم اکنون دانشجویانی از خاورمیانه ، آفریقا و اروپا در برخی دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه تربیت مدرس و تهران تحصیل می کنند.
وی افزود: سه میلیون و700 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های دولتی و آزاد و غیر انتفاعی در کشور تحصیل می کنندکه از این عده 200 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد ، 20 هزار نفر در مقطع دکترا و بقیه در مقطع دیگر تحصیل می کنند.
قائم مقام معاون آموزش وزیر علوم راه اندازی دوره های تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در موسسات آموزش عالی را از برنامه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانست و افزود: این دوره ها بیشتر در مراکز پژوهشی و پژوهشگاه ها راه اندازی می شود و دانشجویان به جای گذراندن واحدهای درسی ، بیشتر در تحقیقات و پژوهش های کاربردی برای حل مسائل و مشکلات بخش های مختلف مشارکت دارند.
عامری گفت: این دوره ها در 4 مرکز پژوهشی راه اندازی شد و در سال های آتی این دوره ها در سایر پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی راه اندازی خواهد شد.


0 comments:

ارسال یک نظر