۲۵ آذر، ۱۳۸۹

مراسم بزرگداشت شهیدان عاشورای تهران در بهشت زهرا

کلمه :فردا همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی تعدادی از خانواده های جانباختگان عاشورای سال گذشته بر سر مزار عزیزان شان مراسم بزرگداشت برگزار می کنند .


در عاشورای سال گذشته تعدادی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به خیابان آمدند و ضمن عزادری به برخی از سیاستهای حکومت اعتراض کردند. این معترضان با برخورهای خشن ماموران دولتی روبرو شدند و در درگیریهای خونین آن روز تعدادی از انان به شهادت رسیدند .


سید علی موسوی ، خواهر زاده میرحسین موسوی،مهدی فرهادی نیا،محمدعلی راسخی نیا،امیر ارشدی ،شهرام فرجی ،مصطفی کریم بیگی و…از جمله شهدای عاشورای پس از انتخابات هستند. شبنم سهرابی هم یکی دیگر از شهدای این روز است که توسط ماشین نیروی انتظامی زیر گرفته و کشته شد.


مادر شبنم سهرابی در گفت گو با کلمه خبر از برگزاری مراسمی در سالروز مرگ دخترش می دهد و از همه مردم و دوستدارن جنبش سبز می خواهد با حضور در قطعه ۸۶ بهشت زهرا او را در برگزاری مراسم این روز همراهی کنند .


مادر شبنم که هرگز در این یک سال نتوانسته حادته دلخراش کشته شدن دخترش را از یاد ببرد می گوید :«دخترم را با ماشین له کردند و هیچ کس هم جوابگوی مرگش نیست هر روز فیلم جدیدی از این حادثه منتشر می شود همین چند روز قبل فیلم جدیدی از صحنه زیر گرفتن دخترم را دیدم که بعد از حادثه مجروح و زخمی کنار خیابان افتاده بود. چطور با این همه سند و مدرک قاتل دخترم را محاکمه نمی کنند .»

شهید شبنم سهرابی ، ۳۴ ساله از کشته شدگان روز عاشورا، توسط خودروی نیروی انتظامی زیر گرفته و به شهادت رسید .

شاهدان عینی مرگ او می گویند که ماشین نیروی انتظامی با سرعت به شبنم برخورد می کند و بعد از چندین بار رد شدن از شکم شبنم، او را زیر چرخ هایش له می کند.


مادرش بعد از روزها بی خبری از وضعیت شبنم و پس از پی گیری های فراوان، او را در یکی از سردخانه های کهریزک پیدا می کند .

مادر می گوید:” به همه جا سر زدم . تمام بیمارستان ها را زیر و رو کردم و فهمیدم که شبنم را به بیمارستان رسول اکرم منتقل کرده اند اما از او هیچ خبری نبود و هیچ کس هم پاسخگو نبود تا این که بعد از بیست روز بی خبری از وضعیت دخترم به خانه ما تلفن کردند و گفتند که جسد دخترم در سردخانه کهریزک است.”


این روزها مادر شبنم سرپرستی از نگین تنها دختر شبنم را به عهده گرفته است . نگین هفت ساله اولین روز مدرسه اش را امسال و در حالی که به سوگ مادر نشسته بود آغاز کرد .


بیست روز بعد از مرگ شبنم ،جسدش تحویل خانواده داده می شود و در میان تدابیر شدید امنیتی و تهدید خانواده در قطعه ۸۶ بهشت زهرا دفن می شود.


مادر شبنم از همه طرفدارن جنبش سبز می خواهد که در مراسم یادبود فرزندش در بهشت زهرای تهران او را همراهی کنند چرا که می داند روح شبنم همه جا حاضر است و هرگز نمرده است .




View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر