۲۶ آذر، ۱۳۸۹

انتشار نخستین فصلنامه روشنگرانه جنسی توسط یک زن نویسنده در لبنان

شهرزادنیوز:نخستین فصلنامه روشنگرانه جنسی با نام "جسد" (تن)، توسط جومانا حداد، نویسنده و روزنامه نگار معروف لبنانی، از دوسال پیش به این سو منتشر می شود. انتشار این فصلنامه از همان آغاز با اعتراضات و اتهامات مخالفان مواجه شده و این اتهامات هنوز هم با انتشار هر شماره، اوج می گیرد.
جوامانا حداد که می دانست نشر چنین مجله ای بدون بازتاب منفی نخواهد بود، با اتهاماتی مانند انتشار پورنوگرافی به خاطر کسب شهرت و نظایر آن با خونسردی برخورد کرده و می گوید که انتظار این عکس العمل را از سوی جامعه ای که هنوز تحت سلطه مردسالاری است، داشته است. 
وی هدف از انتشار این فصلنامه را "ایجاد فضایی مناسب برای هنرمندان و نویسندگانی که به موضوع تن" می پردازند، اعلام کرده و افزوده است که زبان عربی در طول قرون به مرور از محتوای اروتیک و جنسی خالی شده و این ظلمی به این زبان است.
از جومانا حداد، متولد سال 1970، قرار است کتاب "چگونه شهرزاد را کشتم: اعترافات یک زن خشمگین عرب"، در ماه مارس 2011 منتشر شود. وی که دبیر بخش فرهنگی و هنری روزنامه النهار است، در مجموعه مقالاتش به "عقب ماندگی، زندگی گله وار و اسکیزوفرنی مبتلابه جوامع عربی" کنونی می پردازد.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر