۲۵ آذر، ۱۳۸۹

آیت الله بیات زنجانی: زندانیان اعتصاب خود را بشکنند، جامعه به آنها نیاز دارد

در ادامه دیدارهای خانواده های زندانیان سیاسی با مراجع و علما، بعد از ظهر چهارشنبه ٢۴ آذرماه نیز، جمعی از خانواده ها با حضور در دفتر آیت الله بیات زنجانی، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید مردمی، در این دیدار که شامگاه تاسوعای حسینی انجام شد، آیت الله بیات پس از اظهارات همسر محمد نوری‌زاد و همچنین همسر مصطفی تاج‌زاده، ضمن اشاره به نادرست بودن وضعیت کنونی برخورد با زندانیان سیاسی، خاطرنشان نمود”اگر به تاریخ اسلام مراجعه کنیم، خواهیم دید که در دوران خلافت پنج سالۀ مولی الموحدین(ع)، حتی یک زندانی سیاسی وجود نداشته است.”


آیت الله بیات افزود: البته وضعیت دوران ما با دوران حضرت امیر(ع) قابل قیاس نیست چرا که افرادی در زندان هستند که جرمشان صرفاً انتقاد است و این در حالی است که امام(ع)، جامعه‌ای را که در آن نقد وجود ندارد، جامعۀ مرده می‌داند.


وی با اشاره به الزام تعامل بین این خانواده‌ها و برخی نهادهای نظارتی بالأخص مجلس شورای اسلامی، افزود: ندای مظلومیت خود و عزیزان در بندتان را به گوش همه برسانید چرا که حداقل فایدۀ این کار، این است که حجت بر قانونگذاران و نمایندگان تمام می‌شود و فردای قیامت عذری برای شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیتی که شما بر دوش آنان گذاشته‌اید، باقی نمی‌ماند.


این مرجع تقلید، در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی فرمود: می‌دانم که قصد برخی از این عزیزان از اعتصاب غذا، رساندن ندای مظلومیتشان به بیرون از زندان است ولی باید بدانند که این کار، بیش از هم به جامعه ضربه می‌زند چون که جامعه به حضور این عزیزان نیاز دارد و باید این اعتصاب را بشکنند.


آیت الله بیات زنجانی در پایان این دیدار اظهار داشت: به خدا توکل کنید و با تأسّی به معصومین(ع) خصوصاً حضرت امام حسین که این روزها به آن حضرت اختصاص دارد، حرکت نهی از منکر خود را ادامه دهید و بدانید که ندای مظلومیت شما، تا عرش خداوند می‌رسد و خداوند بهترین شنوا برای ندای مظلومیت عزیزان شماست.


خانواده های زندانیان سیاسی، پیش از این با آیت الله صانعی نیز دیدار داشتند، که این مرجع تقلید نیز، آنان را به صبر و پایداری دعوت نمود.





View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر