۲۵ آذر، ۱۳۸۹

سنای امریکا بحث در باره پیمان جدید استارت را آغاز می کند

سنای امریکا رای داده است بحث در باره پیمان جدید کنترل تسلیحات  روسیه را رسما آغاز کند.


با این تصمیم که روز چهارشنبه گرفته شد، یک مانع اصلی بررسی پیمان برطرف می شود.


چند ساعت پیشتر، رابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید اظهار نظر کرد که برخی از جمهوریخواهان با تهدید بتاخیر انداختن تصویب پیمان، « ملاحظات سیاسی » را مقدم بر امنیت ملی قرار می دهند. او در بیانیه ای گفت جیم دو مینت سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی می خواهد برای خواندن متن پیمان که ماه ها در دسترس عموم بوده است « ١٢ ساعت را تلف کند.»


هری رید رهبر اکثریت سنا گفت انتظار دارد پیمان تصویب شود.


هری رید رهبر اکثریت سنا روز سه شنبه گفت سناتورها پس از تکمیل کار روی پیشنهاد تمدید کاهش های مالیاتی، در باره پیمان بحث خواهند کرد. تصویب پیمان به حد اقل ٦٧ رای ١٠٠ سناتور نیاز دارد.


اما برخی از سناتورهای جمهوریخواه گفته اند با پیمان، که موجودی تسلیحات اتمی هر کشور را حدود ٣٠ درصد کاهش خواهد داد مخالفت خواهند کرد.


سناتور جان کایل، مذاکره کننده اصلی جمهوریخواه ، گفته است او نگران آن است که پیمان به کوشش های دفاع موشکی امریکا صدمه بزند. او همچنین خواسته است رای گیری تا پس از آغاز کار کنگره جدید در ژانویه، زمانی که جمهوریخواهان تعداد بیشتری از کرسی های سنا را اشغال خواهند کرد، به تاخیر افتد.


پرزیدنت اوباما پیمان جدید استارت را یک « الزام امنیت ملی» نامیده است و چندین سناتور جمهوریخواه گفته اند از تصویب آن حمایت خواهند کرد.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر