۲۶ آذر، ۱۳۸۹

لوپز: تمام هنرمندان گوگل در طراحی طرح ويژه کريسمس نقش داشتند

اگر شما هم جزو کاربران جستجو گر اينترنتی گوگل هستيد حتماً با نقاشی تصاوير يا خطوط هنری که پس از ورود به اين تارنما بر روی صفحه اصلی آن نمايان ميشود آشنايی داريد.


گروهی از هنرمندان گوگل در پشت صحنه مسؤليت آفرينش اين علامت ها و يا نقاشی هايی را که اصطلاحاً به آنها «خط خطی کردن» می گويند برعهده دارند.


اين آثار جالب و طنز آميزند و غالباً با آميزه ای از خلاقيت طراحی شده اند. يک گروه از هنرمندان در دفاتر شرکت گوگل در مانِتن ويو در کاليفرنيا عهده دار به روز کردن اين نمادها و نقاشيها هستند.


مايکل لوپز سرپرست اين گروه در شرکت گوگل ميگويد: «سعی می کنيم زياد کار نقاشی ها را جدی نگيريم برای اينکه اين نوع کار هنری نماد فن آوری، فرهنگ، و خلاقيت در محيط کار شرکت گوگل است.»


نخستين نقاشی تارنمای گوگل به عنوان پيامی که نشان ميداد «ما در حال حاضر در شرکت نيستيم» توسط بنيانگذاران آن طراحی شده بود.


آقای لوپز در مورد اين رويداد چنين می گويد: «لَری و سِرجی بنيانگذاران گوگل برای شرکت در مراسمی در سال ۱۹۸۸ بايد محل کارشان را ترک ميکردند و برای ارسال پيامشان به کاربران چنين نمادی را طراحی کردند.»


اکنون و تقريباً پس از يک دهه هنرمندان گوگل نقاشی های ويژه ای را برای بيش از يکصد نوع تارنمای گوناگون شرکت در سراسر جهان طراحی می کنند. اين گروه همواره تلاش دارد طرح های متنوع و جالبی را برای تارنمای گوگل توليد کند.


سال گذشته اين گروه نخستين انيميشن اينتراکتيو خود را به مناسبت تولد آيزيک نيوتون طراحی و بر روی تارنمای گوگل قرار داد.


گوگل همواره نقاشی های اينتراکتيوی طراحی کرده است که به کاربران اجازه ميدهد در سی امين سالگرد توليد بازی کامپيوتری «پّکمن» از آن استفاده کرده و لذت ببرند.


محبوبيت اين نقاشی ها و نمادها موجب افزايش سطح انتظارات کاربران شده است. به همين دليل هم اين گروه برای طراحی نقاشی های اينتراکتيو به مناسبت کريسمس امسال ماه ها تلاش کرده است.


آقای لوپز در اين مورد ميگويد: «اين موضوع برای ما اهميت دارد چرا که يک تلاش گروهی است. شايد نخستين نقاشی اينتراکتيوی است که تمام هنرمندان در طراحی آن نقش داشته اند. اميدواريم اين طرح ويژه کريسمس برای کاربران گوگل جالب باشد.»


شرکت گوگل از کاربرانی که مايلند طرح های خود را روی صفحه گوگل ببينند خواسته است آثار خود را به اين شرکت ارسال کنند و در صورت تاييد مديريت، طرح بر روی صفحه اين تارنما قرار خواهد گرفت.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر