۲۶ آذر، ۱۳۸۹

آمريکا به گباگبو هشدار داد از مقام پيشين خود کناره گيری کند

آمريکا می گويد جامعه بين المللی به لورن گباگبو، رييس جمهوری پيشين ساحل عاج، که به رغم شکست در انتخابات از مقام خود کنار نمی رود، هشدار داد فقط چند روز فرصت دارد از مقام پيشين خود کناره گيری کند يا که شخص او و همکاران نزديک وی با تحريم روبرو خواهند شد.


يک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمريکا روز پنجشنبه گفت آمريکا، فرانسه و قدرت های آفريقايی به آقای گباگبو آنچه عملاً يک اولتيماتوم تلقی می شود را برای ترک کشور در «مدت زمانی محدود،» اعلام کرده اند. وی اضافه کرد که بنظر می رسد وضعيت را آقای گباگبو، درک می کند.


هشدار هنگامی اعلام می شود که آمريکا از شهروندان خود خواسته است به اين کشور غرب آفريقا، سفر نکنند. وزارت امور خارجه همچنين اجازه داد پرسنل غيرضروری و اعضاء خانواده های کارمندان سفارت آمريکا در ساحل عاج آن کشور را ترک کنند. درگيری های تازه ای روز پنجشنبه بين سربازان ارتش وفادار به لورن گباگبو و مخالفان هوادار السان اوتارا، آغاز شد.


درگيری ها در ابيجان، شهر اصلی ساحل عاج، صورت گرفت. ابيجان شمال کشور را که تحت کنترل مخالفين است، از جنوب کشور که تحت کنترل دولت قرار دارد، جدا می کند. يک سخنگوی آقای گباگبو گفت ۲۰ نفر در درگيرهای روز پنجشنبه کشته شده اند در صورتيکه هواداران آقای اوتارا رقم تلفات را ۳۰ نفر اعلام کردند.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر