۲۵ آذر، ۱۳۸۹

محمد نوری‌زاد دچار خون‌ریزی معده شد




در پنجمین روز اعتصاب غذای خشک






1389/9/24










وبسایت محمد نوری‌زاد از دریافت اطلاعاتی از زندان خبر داده (+) که بر اساس آنها، محمد نوری‌زاد در اثر اعتصاب غذا دچار خون‌ریزی معده شده و خون بالا آورده است.



محمد نوری‌زاد، نویسنده، کارگردان و راوی روایت فتح که به خاطر نگارش نامه‌های انتقادی به رهبری، به زندان محکوم شده، از چهار ماه پیش به همراه مصطفی تاج‌زاده در قرنطینه زندان اوین به سر می‌برد. این دو، در هفته‌های اخیر ممنوع‌الملاقات بوده‌اند و بدین ترتیب خبر چندانی از وضعیت نوری‌زاد در دست نیست.



این زندانی سیاسی از روز شنبه ۲۰ آذر در اعتراض به عدم رسیدگی به شکایت خود از ماموران وزارت اطلاعات و محکومیت خود او به خاطر این شکایت، آن هم در یک دادگاه سه‌دقیقه‌ای پر از توهین و تهدید، دست به اعتصاب غذای خشک زد.



همزمان، خانواده وی از ایرانیان درخواست کرده‌اند تا با امضای طوماری، حمایت خود را از آزادی سریع و بی‌قید و شرط این هنرمند زندانی اعلام کنند.



در این طومار (+) که خطاب به سازمان عفو بین الملل تهیه شده، با اشاره به «شکنجه‌ها و برخوردهای غیر‌ انسانی صورت گرفته با نوری‌زاد و دیگر منتقدان حکومت»، از این سازمان درخواست شده است تا با همراهی جامعه بین‌الملل نسبت به اعمال فشار به حکومت ایران جهت آزادی محمد نوری‌زاد و متوقف نمودن روند آزار و اذیت منتقدان حکومت اقدام کنند.



منبع: وبسایت محمد نوری‌زاد،‌ پتیشن آنلاین، کلمه

 

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر