۲۵ آذر، ۱۳۸۹

آمریکا و انگلیس حمله انتحاری در ایران را محکوم کردند




1389/9/25










دولت‌های آمریکا، بریتانیا، امارات متحده عربی و اردن در پیام‌های جداگانه‌ای عملیات تروریستی را که صبح چهارشنبه در چابهار جان ده‌ها تن از شهروندان را گرفت، محکوم کردند.


باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا طی بیانیه ای گفت: «کشتار مردم بیگناه در جریان مراسم عاشورا، عملی مطرود است و کسانی که به این اعمال دست می زنند، باید تحت تعقیب قرار گرفته و پاسخگو باشند. این گونه اعمال، بزدلانه و وقیحانه است.»


رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه خود با اشاره به اینکه این اعمال حد و مرز مذهبی، سیاسی یا ملیتی نمی‌شناسد، تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا تروریسم را هر کجا اتفاق بیافتد محکوم می‌کند.


او گفت که آمریکا در برابر این بی‌عدالتی، در کنار خانواده‌های کشته‌شدگان و زخمی‌ها و مردم ایران می‌ایستد. علاوه بر رئیس‌جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی دیگر عملیات تروریستی چابهار را محکوم کرد.


آلیستر برت، وزیر امورخارجه بریتانیا در امور خاورمیانه، در بیانیه‌ای که روی سایت سفارت این کشور در تهران قرار گرفت، حمله تروریستی چابهار را محکوم کرد.


در این بیانیه آمده است: از شنیدن خبر بمب‌گذاری در ایران علیه عزادارانی که در شهر چابهار، عاشورا را گرامی می‌داشتند، منزجر شدم. بریتانیا این قساوت را محکوم می‌کند. ما تروریسم را در هر شکلی محکوم می‌کنیم و فکر ما پیش مجروحین و خانواده‌ کشته‌شدگان این حادثه است.


امارات متحده عربی هم انفجارهای امروز چابهار را در پیام مشابهی محکوم کرد. شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات گفت: امارات متحده عربی این عمل جنایتکارانه را که مردم بی‌گناه و بی‌دفاع را هدف قرار داده، محکوم و در برخورد با چنین اعمال جنایتکارانه‌ای همبستگی کامل خود را با ایران اعلام می‌کند. او در این پیام به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت و بهبودی سریع برای مجروحین این حادثه آرزو کرد.


در همین حال خبرگزاری فرانسه از ارسال پیامی توسط ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن به محمود‌احمدی‌نژاد خبر داد. او نیز در پیام خود حمله تروریستی صبح امروز در شهر چابهار را محکوم کرد.


منبع: مردمک و رادیو فردا

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر