۲۶ آذر، ۱۳۸۹

حمله مجری رادیویی محافظه کار ایالات متحده به مایکل مور

شهرزادنیوز:راش لیمبا (Rush Limbaugh) مجری محافظه کار برنامه رادیوئی پرطرفدار ایالات متحده، مایکل مور، فیلمساز آمریکائی، را برای پیشنهاد کمک 20.000 پوندی برای آزادی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، به قید وثیقه مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت که مایکل مور و دیگران "طرفداران متجاوزین زنجیره ای" می باشند. فیلم سازانی چون کن لوچ و جان پیلگر بین کسانی هستند که به همراه مایکل مور برای فراهم کردن وثیقه درخواستی قاضی ارشد دادگاه بدوی شهر وست مینستر برای آزادی آسانژ کمک کرده اند.
وی همچنین مقامات بریتانیائی را به خاطر برنامه ریزی در جهت آزادی آسانژ مورد حمله قرار داده و گفته است که آسانژ نمی تواند در معرض "خطر پرواز" باشد، زیرا دارای چندین سند هویت جعلی و گذرنامه می باشد، بنابراین نباید نگرانی در این مورد وجود داشته باشد.
از سوئی مایکل مور، کارگردان فیلم مستند فارنهایت 9/11، بولینگ برای کلمباین و سیکو، با دفاع از تصمیمش در حمایت از آسانژ، در مقاله ائ در وبسایتش نوشت که اگر ویکی لیکس در 50 سال گذشته وجود داشت، می توانست مانع بروز جنگ های ویتنام و عراق و همچنین حمله تروریستی 9/11 گردد. وی تأکید کرد که ما با دروغ به جنگ عراق کشیده شدیم، اکنون صدها هزار نفر کشته شده اند. تنها تصور کنید که اگر ویکی لیکسی بود، کسانی که این جنایت جنگی را در سال 2002 برنامه ریزی کردند، چگونه با آن برخورد می کردند. آنان نمی توانستند به کار خود ادامه دهند. تنها دلیلی که آنان تصور کردند می توانند از آن (جنایات) فرار کنند، پنهان سازی تضمین شده بود. این تضمین اکنون گسسته شده است.
مایکل مور در بخشی از مقاله اش می گوید که هرگز "داستان های رسمی" را باور نکنید. برخلاف ادعای اخیر مقامات سوئدی مبنی بر مبارزه علیه تصمیم بریتانیا برای آزادی با وثیقه آسانژ، مایکل مور معتقد است که آسانژ حق استفاده از وثیقه و دفاع از خود را دارد.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر