۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۱

آنچه نباید در برنامه نود پخش می شد


تابناک نوشت: هویت و فرهنگ جوامع هر چند در نگاه نخست یک مقوله جامعه شناختی است ولی چگونگی تغییرها و دگردیسی ها و به ویژه دستکاری های آن تاثیر مستقیم و بسزایی در امنیت ملی دارد. بسیاری از جنگ ها و درگیری هایی که پس از جنگ جهانی دوم رخ داد یعنی بیش از پنجاه درصد آنها بر اساس مقوله هویت و تفاوت قرائت ها و روایت های آن شکل گرفت.



اکنون مدتی است که رسانه های بیگانه از جمله صدای امریکا،دویچه وله،العربیه و... هجمه های سختی علیه تمامیت ارضی و هویت ملی ایرانی ها آغاز کرده اند و سعی دارند به نحوی از ضد انقلاب فراری خارج نشین در راستای فروپاشی ایران از درون (که یکی از پروژه های عمده جناح نومحافظه کاران تندرو بود) استفاده نمایند. در این راستا برنامه های متعددی از سوی سایت های اینترنتی پربیننده و شبکه های ماهواره ای که با هزینه کنگره امریکا و سیا اداره می شوند، به روی آنتن ها رفت.



اما در اقدامی شگفت و سوال برانگیز برنامه نود این هفته تبدیل شد به تریبونی که شعارهای ضدایرانی و قوم گرایانه  از آن منعکس می شود.



تصویر کودکی که طوطی وار یک شعار ضد ایرانی را به صورت سرودی کودکانه می خواند و پخش آن از صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران چیزی بود که حتی در رسانه های بیگانه نیز تجربه نشده بود و آنان نیز جرات چنین کاری را به خود نداده بودند.



این اولین بار نیست که گروه های تروریستی و جدایی خواه از کودکان به عنوان ابزار ارائه شعارها و اهداف شان استفاده می کنند. بسیاری از گروه های زیر زمینی تروریستی جهت مظلوم و معصوم نشان دادن خود به این تاکتیک دست می زنند، اما پخش این شعار از تلویزیون کشور ما این جای سوال را برای مردم باقی می گذارد که رویه های ضد وحدت ملی در شرایطی که ایران از هر سو مورد تهدید نظامی و ارضی است، چه معنایی می تواند داشته باشد؟ در حالی که گروهک تروریستی پژاک یکبار دیگر با شروع فصل گرما حملات ناجوانمردانه خود آغاز کرده است و از سوی دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و اتحادیه عرب در یک موضع گیری کاملا آشکار و خصمانه ایران را به نابودی تهدید می کنند پخش یک شعار ضد تمامیت ارضی از صدا و سیما چه معنایی می تواند داشته باشد؟



برنامه نود شب گذشته در بخش ویژه خود دقایقی را به حاشیه بازی فوتبال پیروزی تهران و تراکتورسازی تبریز اختصاص داد و در این بین خبرنگار با بردن میکروفون به سمت کودکی خردسال از وی خواست تا شعری (!) بخواند یا مطلبی بگوید که او نیز با خواندن یک شعار تند ضد ایرانی که مخصوص فرقه پان ... است مورد تشویق خبرنگار قرار گرفت. حال به درستی معلوم نیست که پخش چنین تصاویری در برنامه نود دقیقا چه سخیتی با ماهیت ورزشی این برنامه دارد.



در حالی که مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با هیئت دولت در تابستان گذشته تاکید کردند که زبان فارسی یکی از عوامل مهم ایرانیت است و آذربایجانی ها بیش از همه به این زبان خدمت کرده اند و آثار مهم آن را پدید آورده اند، صدا و سیما و برنامه نود در روز ملی خلیج فارس و در حالی که هزاران شهروند ایران اسلامی و به وی‍ژه آذربایجانی جهت دفاع از جزایر همیشه ایرانی کوشش های متعددی را در دستور کار داشتند، به یکباره غیر مسئولانه ترین تصاویر را علیه تمامیت ارضی از سوی برنامه نود پخش کرد و تعجب همگان را برانگیخت.


 


View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر