۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۱

آخرین گام‌ها برای پیوستن ایران به کپی رایت جهانی؟


مدیرکل دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت ارشاد، حضور نداشتن ایران در کنوانسیون برن (قانون جهانی حق مالکیت معنوی) را باعث شده استفاده سودجویان دانست.



به گزارش خانه ملت، رجبی فروتن گفت: رعایت حق مالکیت معنوی مؤلف و مصنف، بهترین ابزار برای مبارزه با سودجویانی است که برای تطمیع امیال مالی خود به راحتی زحمت تمامی دست‌اندرکاران تولید یک اثر فرهنگی، هنری، نوشتاری و تصویری را با کپی غیرمجاز آن آثار نادیده می‌گیرند.



مدیرکل دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت ارشاد، افزود: حضور نداشتن ایران در کنوانسیون برن (قانون جهانی حق مالکیت معنوی) باعث شده که عده‌ای از سودجویان و فرصت‌طلبان، با تهیه کپی‌های غیرمجاز از آثار سینمایی و یا پخش آنها در شبکه‌های ماهواره‌ای، بدون پرداخت حق پخش آن آثار، توازن اقتصاد سینما در بحث آثار موسسات ویدیو رسانه را برهم زده و حتی در مواردی ضررها و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به دست اندرکاران تولید آن آثار وارد کنند.



وی در تشریح یکی دیگر از تضییع حقوق مالکان آثار سینمایی و برنامه‌های ویدیویی شبکه نمایش خانگی یادآور شد: جدیدترین آثار عرضه شده در بازار نمایش خانگی در اینترنت بارگذاری و شرایط دانلود آنها به صورت رایگان فراهم می‌شود؛ لذا در صورت پیوستن ایران به قانون جهانی حق مالکیت معنوی به راحتی می‌توان با متخلفان با توسل به قانون، برخوردهای لازم را صورت داد.



مدیرکل دفتر همکاری های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت ارشاد با اشاره به برگزاری همایش حقوق مالکیت معنوی آثار هنری، توضیح داد: دستاورد این همایش و تاکید همه جانبه دولت و کارشناسان حاضر در این مراسم، مسوولان و هنرمندان فعال در این عرصه را امیدوار کرد که ایران هر چه سریعتر و در راستای حمایت از هنرمندان ایرانی آخرین گام‌های عضویت در کنوانسیون «برن» را نیز پشت سر بگذارد.


 


View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر