۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۱

رفتگر یک میلیاردی در تهران سوار لیموزین شد +عکس


 

یک کارگر ایرانی که هفته گذشته مدارکی به ارزش 588 هزار دلار (10 میلیارد ریال ایران) را پیدا کرده و آن را بلافاصله به مافوق‌های خود تحویل داده بود، در این کشور به نماد درست‌کاری و امانت‌داری تبدیل شده است.



به گزارش رادیو بین‌المللی چین (CRI) از تهران، این اقدام متعهدانه «احمد ربانی» که یک کارگر ساده شهرداری بجنورد است، با واکنش‌های گسترده‌ای در جامعه مواجه شده و شهرداری تهران نیز ضمن تمجید از وظیفه‌شناسی همتایان خود در شهر بجنورد، با هدف تقدیر از این کارگر درست‌کار او را به پایتخت دعوت کرد تا به عنوان یک شهروند بااخلاق به رسانه‌ها معرفی شود.



ربانی 39 ساله که با همراهی برادر و دو تن از مافوق‌های خود به تهران سفر کرده، به گزارشگر رادیو بین‌المللی چین (CRI)، گفت: «وقتی ساعت 5 صبح کیف را داخل کوچه و روی زمین پیدا کردم، دو مرد رهگذر متوجه این اتفاق شدند و هنگامی که به سمت من آمدند، از ترس آن که سارق باشند شروع به دویدن کردم و پنهان شدم تا ردم را گم کنند.»





این شهروند امانت‌دار هنگامی که در تهران به دعوت وب‌سایت اتوبوس و برای انجام یک گفت‌وگوی ویدئویی سوار بر یک لیموزین کرایسلر اجاره‌ای شده بود، صادقانه اعتراف کرده که تحت تاثیر لوکس و خاص بودن آن قرار نگرفته است. او همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر تمام پول را از صاحب کیف هدیه می‌گرفت سپس چه اتومبیلی برای خود می‌خرید، پاسخ داده که در آن صورت تنها خودرو پراید را انتخاب می‌کرد.



احمد ربانی به اشاره به این که تهران دورترین مقصدی بوده که تاکنون در زندگی خود به آن سفر کرده است، گفته: «نمی‌توانید انتظار داشته باشید که اگر ثروتمند باشم یک لیموزین بخرم، چون من پراید 10 میلیون تومانی را در حد خودم می‌دانم و نمی‌خواهم با خرج‌های هنگفت، ادای کسی را در بیاورم و تبدیل به احمد ربانی دیگری شوم که هرگز او را نمی‌شناسم. من اگر یک میلیارد تومان را هدیه می‌گرفتم، بلافاصله آن را خرج کسانی می‌کردم که از خودم محتاج‌تر هستند و به کمک نیاز دارند.»



مردم و مسؤولان در شهرهای مختلف ایران درست‌کاری احمد ربانی را بی‌نظیر و قابل توجه دانسته‌اند و معتقد هستند کسی که توانسته یک میلیارد تومان را نادیده بگیرد، از اعتقادات دینی مستحکم و احساس مسوولیت شهروندی بالایی برخوردار است.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر