۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۱

پس‌ لرزه‌ های بورس ادامه دارد


علی رغم افزایش شاخص کل بورس در فروردین ماه سال جاری ،شاهد کاهش ۲۴درصدی تعدادخریداران در بازار بورس بودیم. بسیاری از کارشناسان افزایش شاخص کل را ناشی از عملکرد مثبت چند شرکت بزرگ می دانند و معتقدندبسیاری از شرکتها عملکرد مطلوبی نداشتند.



به گزارش خانه ملت، شرایط موجود بازار بورس ما را بر آن داشت تا در همین رابطه نظر چند تن از نمایندگان مجلس را جویا شویم.یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بورس علی رغم قدمت کم نسبت به سایر کشورها بدعمل نکرده است.




ضعف مدیریت اقتصاد لرزه بر اندام بورس انداخته است

محمد کاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با خانه ملت گفت: یک سری از نوسانات بورس ناشی ازضعف در اقتصاد کشور، تولید و بحران در بازار جهانی است.



نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با ایجاد نظم در اقتصاد کشور، جلوگیری از احتکار و سود جویی در بازار، حمایت از تولیدوعرضه کالاهای  قابل عرضه در بورس به رشد شاخص هادربازار کمک خواهد کرد.



عبدالرضا ترابی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره به خانه ملت گفت: سوداگری سکه و ارز به بازار بورس اوراق بهادار ضربه زد.



نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: سال گذشته با کاهش سود سپرده ها و اوراق مشارکت نقدینگی از سمت بانکها به سمت طلا و سکه رفت.



به گفته وی برای افزایش جذابیت بازار بورس سیاست تک نرخی شدن ارز باید هرچه زودتر اعمال شود و نرخ۱۲۲۶تومانی دلار برای سال ۹۱تثبیت شود.



وی معتقد است تا زمانی که دلال بازی برچیده نشود نقدینگی به سمت تولید نمی رود.



ترابی با اظهار تاسف نسبت به این که دلالی گریبانگیر اقتصاد کشور شده است گفت: دولت نباید اجازه می داد ارز چند نرخی می شد.



در همین راستا سید روح الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار به خانه ملت گفت: این که تعدادخریداران را ماهانه مقایسه کنیم مقایسه درستی نیست.



میرصانعی گفت: فروردین سال قبل بازار خیلی مثبت و خوب بود و با هجوم سرمایه گذاران مواجه بودیم، امسال هم شاخص ها مثبت بود اما تعدادخریداران مانند سال قبل نبود.



وی در این خصوص که تعداد شرکت های دارای عملکرد مثبت در بورس کم است و بقیه شرکت ها با افت قیمت مواجه اند گفت:به عموم مردم توصیه می کنیم که اگر برای ورود به بازار سرمایه اطلاعی ندارند و توان تحلیل وضعیت شرکتها برای سرمایه گذاری را  ندارند برای سرمایه گذاری به صندوق های سرمایه گذاری مراجعه کنند.


 


View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر