۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۱

"شاهرودی و احمدی نژاد در انتصاب ملک زاده اشتباه کردند"


عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان مشاور رئیس جمهور و سپس انتصاب وی به عنوان مشاور آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: شاهرودی و احمدی نژاد در انتخاب ملک زاده اشتباه فاحشی کردند.



به گزارش مهر، محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به انتصاب محمد شریف ملک زاده یکی از متهمان امنیتی به عنوان مشاور رئیس جمهور و مشاور اجرایی آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان رئیس بنیاد فقه و معارف اهل بیت (ع) گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام یکپارچه است و تصمیمات متناقض مسئولان با این نظام مقتدر و یکپارچه سازگار نیست.



وی در ادامه با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام ارزشی است، اظهار داشت: مسئولان کشور باید در جهت ترویج فضائل اخلاقی در جامعه حرکت کنند.



دهقان خاطر نشان کرد: طبق اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصل 3 قانون اساسی همه مسئولان کشور مروج اخلاق و گسترش فضائل اخلاقی در جامعه هستند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون اساسی تصریح شده همه آحاد مردم در برابر قانون یکسان هستند گفت: از رهبر انقلاب گرفته تا یک فرد عادی هیچ کس مصونیت خاصی در مقابل قانون ندارد.



وی با بیان اینکه موازین اعتقادی و ارزشی ما به ما می فهماند که اینگونه اقدامات و رفتارهایی که توسط دولت و برخی دیگر از مسئولان انجام می گیرد با نظام ارزشی ما سازگار نیست، گفت: فردی که از زمان های گذشته یعنی از دورانی که در قوه قضائیه بود دارای اتهامات فراوان است کم کم در دولت احمدی نژاد توانست به جایگاه های ناحقی دست پیدا کند که این اقدام با توجه به پرونده های این شخص سئوال برانگیز است.



نماینده چناران در مجلس در ادامه افزود: در همان ایام این سئوال مطرح بود که با توجه به پرونده ها و اتهامات آقای ملک زاده چرا باید چنین مناصبی به وی داده شود.



وی در ادامه اظهار داشت: در گذشته اخباری نسبت به ملک زاده در بین مسئولان منتشر و منعکس شده بود و قوه قضائیه بعد از اینکه وی در شورای عالی ایرانیان مسئولیت داشت و موقعیتی در دولت کسب کرده بود او را به خاطر اتهامات مالی و امنیتی احضار، بازداشت و مدتی نیز وی را زندانی کرد و در نهایت با وثیقه آزاد شد اما پرونده وی هنوز مفتوح و در حال بررسی است.



دهقان با اشاره به اینکه رئیس جمهوی باید مظهر قانونمداری باشد، گفت: اما شاهد هستیم که رئیس جمهور یک فرد که اتهامات امنیتی و مالی دارد را به عنوان مشاور خود انتخاب می کند.



عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: اینگونه انتصاب ها و رفتارها از سوی مسئولان نظام نه تنها با نظام ارزشی ما ناسازگار است بلکه در شان و شخصیت مسئولان ما نیست.



وی با اشاره به پرونده فساد بانکی اخیر گفت: با اعتراف متهمان این پرونده نقش راس جریان انحرافی نیز در این موضوع مشخص شد و این در حالیست که حمایت رئیس جمهور از این فرد حاشیه دار شائبه های زیادی را در اذهان بوجود آورده است و از طرفی اعتماد مردم نسبت به این نوع مسئولان را کاهش خواهد داد.



دهقان خاطر نشان کرد: جدای از اینکه اینگونه انتصابات به مصلحت نظام و مردم نیست باید گفت عدم توجه به افکار عمومی از سوی برخی مسئولان برداشت های متفاوتی را در جامعه نسبت به آنها بوجود خواهد آورد و اینگونه اقدامات ضربات سنگینی را به مسئولان می زند.



نماینده چناران در مجلس اظهار داشت: هم آقای رئیس جمهور و هم آقای شاهرودی در انتصاب ملک زاده به عنوان مشاور خود یک اشتباه فاحش و تاریخی انجام دادند و جایگاه خود را در بین مردم پایین آوردند.



وی در ادامه افزود: در مجلس هفتم زمانی که طرح تحقیق و تفحص از قوه قضائیه مطرح شد عده ای با این کار مخالفت کردند و امروز معلوم شد که 2 نفر از معاونان سابق قوه قضائیه در پرونده فساد بانکی اخیر دست داشته و دستگیر شدند.



دهقان با اشاره به اینکه برخی مسئولان ارشد سابق رئیس قوه قضائیه در حال حاضر وکیل برخی متهمان این پرونده فساد اقتصادی هستند، گفت: اگر در همان زمان که یک تعداد مخالف تحقیق و تفحص از قوه قضائیه بودند، تحقیق و تفحص انجام می گرفت الان شاهد نبودیم که معاونان سابق قوه به خاطر این پرونده فساد بانکی به زندان بروند.


 


View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر