۱۵ آذر، ۱۳۸۸

زمان آغاز ثبت نام کنکور سراسری 89


معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح دو روش برای ثبت نام در کنکور سراسری سال 1389 گفت: ثبت نام داوطلبان کنکور سراسری ورود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از فردا 16 آذر ماه آغاز می شود و تا تا 24 آذرماه ادامه خواهد داشت.

حسین توکلی افزود: برای انجام مراحل ثبت نام در کنکور سراسری سال 89 داوطلبان از دو روش اینترنتی و مراجعه به دفاتر پستی می توانند اقدام کنند.

تشریح فرایند ثبت نام از طریق پرداخت اینترنتی در کنکور سراسری

وی افزود: ثبت نام از طریق اینترنت مستلزم مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام از این طریق است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 55 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت نام در 2 و یا 3 گروه آزمایشی باشد، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 55 هزار ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت کند.

توکلی ادامه داد: چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی و یا یک گزینش از دو گزینش مذکور باشد لازم است نسبت به پرداخت مبلغ 30 هزارریال دیگر نیز از همین طریق کند.

وی اظهار داشت: در نهایت داوطلبی که از طریق اینترنتی اقدام به ثبت نام می کند باید برای تکمیل فرم ثبت نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح دومین روش ثبت نام کنکور سراسری به مهر گفت: داوطلبان برای تهیه دفترچه راهنمای شرکت درآزمون و کارت یا کارتهای اعتباری به تعداد مورد نیاز باید به دفاتر پستی مراجعه کنند.

وی افزود: پرداخت مبلغ 55 هزار ریال بابت دریافت یک کارت اعتباری ثبت نام و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون اولین مرحله ثبت نام است چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی باشد باید به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 55 هزار ریال به دفتر پستی پرداخت و نسبت به دریافت یک کارت اعتباری دیگر اقدام کند.

توکلی اضافه کرد: مبلغ 6 هزار ریال بابت هزینه توزیع دفترچه راهنما و کارت اعتباری ثبت نام نیز توسط دفتر پستی از داوطلب دریافت می شود.

تشریح مراحل ثبت نام از طریق مراجعه به دفاتر پستی

وی اظهار داشت: چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی و یا یک گزینش از دو گزینش مذکور باشد منحصرا لازم است مبلغ 30 هزار ریال به دفتر پستی پرداخت و نسبت به دریافت یک کارت اعتباری علاقمندی اقدام کند.

معاون سازمان سنجش گفت: مبلغ سه هزار ریال نیز بابت هزینه توزیع کارت اعتباری علاقمندی به رشته های فوق نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می شود.

کنکور سراسری در 10، 11 و 12 تیرماه سال 89 برگزار می شود.


0 comments:

ارسال یک نظر