۱۶ آذر، ۱۳۸۸

ابطحی در دیدار با خاتمی، تقلب در انتخابات را رد کرد

روزنامه وطن امروز نوشت:
در دیدار اخیر محمد خاتمی، رئیس‌ جمهوری پیشین با محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون،  ابطحی سه نکته را به رئیس بنیاد باران متذکر شده است.
ابطحی در این دیدار گفته است: اصل و ریشه حرف‌های من سه محور دارد و در تمام دیدارهایم نیز این سه نکته را خواهم گفت.
وی افزوده‌ است: نخستین مساله این است که در این انتخابات تقلب نشده است و ما نباید می‌گفتیم تقلب شده و این را خود اصلاح‌طلبان هم می‌دانند. به فرض محال کل ظرفیت کشور اگر دست به دست هم دهند از همه نیروهای اجرایی تا ناظران و وزارت کشور و شورای نگهبان و ... نمی‌توان دو میلیون هم تقلب کرد و اگر هم شده باشد که نشده،‌ 9 میلیون بقیه اختلاف رای احمدی‌نژاد و موسوی که دیگر قابل تردید نیست و احمدی‌نژاد پیروز انتخابات است.
ابطحی گفته است: دومین مساله این است که اصلاح‌طلبان نباید دعوت به آشوب می‌کردند، این اشتباه بود و من این را قبول ندارم. من افکار اصلاح‌طلبانه دارم اما آشوبگری را قبول ندارم.
این عضو مجمع روحانیون خطاب به خاتمی اظهار داشته است: مساله سوم مساله رهبری است که اصلاح‌طلبان نباید به رهبری خدشه وارد کنند و با ولایت فقیه معارضه کنند. این جایگاه را به هر نامی که قبول دارند اعم از رهبری، ‌ولایت فقیه، شخص اول کشور یا هر نام یا ضرورت دیگر که باید در یک کشور باشد، نباید به این جایگاه فصل‌الخطابی لطمه وارد کنند و من این را هم قبول ندارم و همه‌جا هم خواهم گفت و فکر نمی‌کنم شما هم با این حرف‌ها مخالف باشید.
این خبر هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

0 comments:

ارسال یک نظر