۱۱ آذر، ۱۳۸۸

صفار هرندی: ما زندانی سیاسی نداریم


محمدحسین صفارهرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه امروز در جمع دانشجویان محقق اردبیلی و در پاسخ به سوالات دانشجویان اظهار داشت: همیشه برای ما جای سئوال است که چطور موسوی دو روز قبل از انتخابات شعار تسلیم در برابر قانون را سر می‌دهد اما یک‌روز بعد از انتخابات دم از بی‌قانونی زده و زمینه‌ساز آشوب و بلوا در کشور می‌شود.
وی افزود: اگر موسوی و کروبی و برخی سردمداران احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب پای‌بند به قانون بودند چنین مشکلاتی هرگز برای کشور اتفاق نمی‌افتاد و امروز می‌توانستیم بدون دغدغه به رای 85 درصدی ملت بهتر و بیش‌تر افتخار کنیم.
صفارهرندی یکی از دلایل افکار موسوی را منطبق نبودن شرایط او بر اوضاع سیاسی کشور و دوری 20ساله عنوان کرد و گفت: از یکی از نزدیکان موسوی شنیدیم که می‌گفت که او تخته گاز رفت و ما موتور سوزاندیم.
وی در پاسخ به سئوال دانشجویی در مورد این‌که احمدی‌نژاد رای‌دهندگان 13 میلیونی به موسوی را خس و خاشاک نامیده است اظهار داشت: احمدی‌نژاد آشوب‌گران فتنه‌طلب را با این عنوان نامید، در حالی‌که عده‌ای با بی‌ایمانی کامل ادعا می‌کنند که احمدی‌نژاد لفظ 13میلیون خس و خاشاک را به کار برده است که به عنوان نزدیک‌ترین فرد در این سخنرانی به احمدی‌نژاد هرگز این حرف را از زبان او نشنیده‌ام.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد پرونده اقتصادی محصولی وزیر رفاه افزود: ما در هر منصب و مقامی باشیم به صراحت اعلام می‌کنیم که دستگاه قضایی نباید در مورد فساد اقتصادی با هیچ‌کس مماشات بکند چرا که این امر تضیع حق ملت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود و در جواب شعاری که برخی دانشجویان سر می‌دادند گفت: دانشجوی ما با داشتن ادب و آراسته شدن به اخلاق حسنه افتخار ایرانیان است و هیچ‌کس نباید شعار بی‌فرهنگی دانشجو را سر بدهد.
صفارهرندی دانشجویان طیف انجمن اسلامی را دانشجویان مودب و ملتزم به نظام عنوان کرد و افزود: باید حرکت این دانشجویان را با برخی جوجه کمونیسم لیبرال واخورده سلطنت‌طلب و انقلابیون افسرده جدا کنیم چرا که آن‌ها از این اندیشه‌ها مبرا هستند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان انجمن اسلامی با انشعاب و جدا شدن از افکار و اندیشه تحکیم وحدت طیف شیراز و علامه طباطبایی به یک استقلال فکری و عقیدتی رسیدند و در حقیقت مدافع انقلاب هستند.
این استاد دانشگاه در ادامه در جواب دانشجویی در مورد احترام به زبان و گویش قومیت‌های مختلف ایران گفت: معتقدیم پاره ‌فرهنگ‌های موجود در ایران مجموعه‌ای را به نام ایران اسلامی شکل می‌دهند که در این پازل فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف تاثیرگذار هستند.
وی آذربایجان را مهد فرهنگ و تمدن ناب شیعی خواند و افزود: آذربایجان در تحولات 100 سال اخیر کشور حق بزرگ و انکار‌ناپذیری بر گردن ملت داشتند که نمونه آن‌را در حادثه مشروطیت و جمهوری اسلامی ایران می‌توان دید.
صفارهرندی ادامه داد: تعلق رهبر معظم انقلاب به این سامان افتخاری ماندگار و ارزشمند برای اهالی آذربایجان است و این افتخار نباید به دست برخی‌ها نادیده گرفته شده یا سهل شمرده شود.
وی یکی از افتخارات دولت در توجه به هویت و اصالت فرهنگ آذری را اجازه تدریس زبان آذری در دانشگاه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: این بزرگ‌ترین خواسته دانشجویان بود که امروز باید از سوی آن‌ها مطالبه شود.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوال دانشجویی در مورد اهانت روزنامه ایران به آذری‌زبان‌ها و سکوت معنادار وزیر سابق فرهنگ به این ماجرا گفت: نه تنها در این قضیه که طراح و مسئول آن از طرفداران اصلاحات بود از حرفه خود عزل شد، بلکه این روزنامه که ارگان اصلی دولت بود بیش از شش‌ماه توقیف شد، در حالی‌که روزنامه‌های رقیب دولت نظیر روزنامه همشهری تنها توقیف یک‌روزه می‌شوند.
وی ادامه داد: نه تنها مجموعه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد این عمل را تقبیح کردند بلکه از مردم خطه آذربایجان نیز به خاطر این اهانت عذرخواهی کردند.
این روزنامه نگار تصریح کرد: ما اجازه نداریم به خاطر سلایق و علایق حزبی و سیاسی به مردم اهانت کنیم و من در دوران مسئولیت خود سعی می‌کردم با نهایت گذشت با روزنامه‌های متخلف نیز برخورد قانونی و قاطع داشته باشم.
وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد کارکرد نظام گفت: آن‌هایی که کارکرد نظام در 30سال گذشته را زیر سوال می‌برند باید بدانند نه تنها امروز از لحاظ عمرانی، اقتصادی و سیاسی رشد کرده‌ایم بلکه از نظر فرهنگی و آموزشی نیز این رشد چشمگیر بوده به طوری‌که در دولت نهم میزان دانشجویان ما به سقف 5/3 میلیون نفر و نرخ باسوادی نیز به بیش از 90 درصد رسید.
صفارهرندی پرتاب ماهواره امید، تحقیقات فناوری هسته‌ای و دستیابی به تکنولوژی‌های جدید را از جمله خیزش‌های بزرگ نظام اسلامی خواند و افزود: این رشد و بالندگی مایه سربلندی نظام ما و زمینه‌ساز سرخوردگی دشمنان شده است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی قانون اساسی را میثاق اصیل ملت ایران خواند و تصریح کرد: همه ادیان و اقلیت‌ها باید پای‌بند به قانون اساسی باشند و آن‌هایی که امروز شعار هرج و مرج و بی‌قانونی را سر می‌دهند این میراث امام را محافظ نبوده بلکه نسبت به آن بی‌حرمتی روا داشته‌اند.
وی در پاسخ به شعار برخی دانشجویان که یک صدا ننگ ما وزیر فرهنگ ما سر می‌دادند گفت: ننگ شما وزیر فرهنگی است که به علت تعدد همسرانی که اختیار کرده در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برد.
وی در پاسخ به شعار دیگری که مرگ بر دیکتاتور سر می‌دادند گفت: دیکتاتور کسی است که می‌خواهد حق اکثریت را فدای اقلیت کند.
صفارهرندی در پاسخ به شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد اظهار داشت: ما زندانی سیاسی نداریم بلکه آن‌هایی که شما می‌گوید زندانی امنیتی هستند که به خاطر اردوکشی به خیابان‌ها به حبس افتاده‌اند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌چنین در پاسخ به شعار طرفداران موسوی که شعار روحانی واقعی منتظری و صانعی سر می‌دادند گفت: روحانی که فتوای او در رادیو بی‌.بی.‌سی پخش شود معلوم است در این نظام چه جایگاهی دارد.
در پایان این مراسم عده کمی از دانشجویان حامی موسوی با تجمع در محوطه دانشگاه قصد درگیری داشتند که با هوشیاری دانشجویان این اقدام عقیم ماند.


0 comments:

ارسال یک نظر