۱۳ آبان، ۱۳۸۸

گزارش‌های متفاوت از تجمعات و درگیریهای پراكنده 13 آبان

با حضور گسترده نیروهای انتظامی، از اجتماع معترضان انتخابات در مراسم 13 آبان امسال جلوگیری شد.

  از صبح امروز در خیابان‌های منتهی به میدان هفت‌تیر، خیابان طالقانی، مفتح، فرودسی و دیگر نقاط نزدیك به سفارت آمریكا شمار زیادی از نیروهای ناجا به همراه تجهیزات حضور داشتند.

اما در خیابان‌ها و نقاط نزدیك‌تر به سفارت آمریكا واقع در تقاطع مفتح و طالقانی بیشتر نیروهای بسیج به چشم می‌خوردند كه لباس‌ها یا جلیقه پلنگی پوشیده و مجهز به كلاه ایمنی و باتوم بودند.

همچون‌ سال‌های گذشته بسیاری از دانش‌آموزان به صورت منظم به همراه مربیان خود با اتوبوس به نزدیكی لانجه جاسوسی آمریكا آمدند و در فاصله‌ای تا محل سفارت آمریكا به دادن شعارهایی علیه آمریكا و اسرائیل پرداختند.

گروه‌هایی از مردم و كاركنان ادارات نیز در این مراسم حضور یافتند.

در این حال خبرگزاری فارس جمعیت حاضر در مراسم امسال را در بدو مراسم چندصد هزار نفر دانست و اعلام كرد شركت‌كنندگان مراسم امسال شامل گروه‌های مختلف دانشجویی، ‌دانش‌آموزی و اقشار مردم در دسته‌ای جداگانه، ده‌ها برابر بیش از شركت‌كنندگان سال‌های گذشته بوده است.

طبق مشاهدات خبرنگار آینده، حوالی ساعت 11 صبح كه حداد عادل، در حال سخنرانی در مراسم بود، تردد خودروها از خیابان مفتح در كنار سفارت آمریكا در جریان بود.

گفته می‌شود مقادیری گاز اشك‌آور نیز در میدان هفت‌تیر شلیك شده است.

یكی از حاضران در خیابان طالقانی به خبرنگار آینده گفت، پس از برخورد نامناسب و ضرب و شتم وی توسط یكی از لباس‌شخصی‌ها، مأموران نیروی انتظامی او را نجات داده و از وی با آب‌میوه پذیرایی كرده‌اند.

منابع اینترنتی از حضور مهدی كروبی در میدان هفت‌تیر خبر می‌دهند. شماری از معترضان نیز در این میدان حضور یافته و در حمایت از وی شعار دادند. اما گویا از حركت وی به سمت لانه جاسوسی جلوگیری شده است.
امروز ارتباطات تلفن های موبایل در برخی مناطق قطع شده و در برخی مناطق نیز با اختلال شدیدی همراه بود. مسئولان از صبح امروز اعلام كرده بودند قطارهای مترو در ایستگاههای هفت تیر ، طالقانی، دروازه دولت و فردوسی در طول راهپیمایی دولتی ۱۳ آبان بسته خواهد بود.
در این حال ایرنا، خبرگزاری دولت از حضور معترضان در تقاطع خیابان ولیعصر با فاطمی خبر داد.
 ایرنا این افراد را اغتشاشگر نامید و اعلام كرد كه حدود 200نفر ازآنها مقابل دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی واقع در تقاطع خیابان ولیعصر با فاطمی تجمع كردند.  
به گزارش ایرنا، این افراد كه نشان های سبز به همراه دارند، شعار می دهند: "ننگ ما ، صدا و سیمای ما" و "درغگو، دروغگو". "مرگ بر دیكتاتور" و "یاحسین میر حسین"
ایرنا همچنین از درگیری میان افرادی كه آنان را "فتنه گران سبزپوش" خواند در ابتدای خیابان قائم مقام و خیابان استاد نجات اللهی خبر داد و نوشت: اكثر این افراد در حال حركت به سمت خیابان ولی عصر(عج)هستند.
در عین حال برخی منابع خبری اصلاح طلب از حضور معترضان در خیابان كارگر و حوالی میدان انقلاب خبر دادند و افزودند: گروههایی از دانشجویان معترض نیز از دانشگاه های تهران و شریف به سوی سفارت سابق آمریكا حركت كردند اما نیروهای انتظامی- امنیتی مانع حركت آنها شدند.

0 comments:

ارسال یک نظر