۰۸ آذر، ۱۳۸۸

اولین گیرنده بورس ندا آقا سلطان مشخص شد

دانشگاه آكسفورد انگلستان كه اخيرا اقدام به ايجاد بورس تحصيلي ندا آقا سلطان کرده از پذیرش دو دانشجوي ايراني بعنوان دريافت کنندگان اين بورس خبر داد.

به گزارش جهان ، بعد از حوادث اخیر انتخاباتی و در ادامه دخالت های آشکار دولت انگلیس در امور داخلی ایران کالج كوئين دانشگاه آكسفورد بورسيه‌اي را به نام "ندا آقاسلطان "راه‌اندازي کرد که بعد از یک ماه افراد واجد شرایط معرفی شدند .

گزارشهای دریافتی جهان حکایت از آن دارد که تاكنون از ايران نيز بيش از 40 نفر درخواست پذيرش خود را به آكسفورد ارسال كرده‌اند که از میان آنها با تقاضاي 2 نفر موافقت شده است.

اولين گيرنده اين بورسيه يك دانشجوي ايراني به نام آرين شاه‌ويسي است. از مشخصات نفر دوم اطلاعي در دست نيست.

اين دانشجو ضمن ابراز خوشحالي و افتخار به عنوان اولين كسي كه اين بورسيه را دريافت كرده! مراتب تسليت خود را به خانواده ندا آقاسلطان اعلام نموده است.

در ميان درخواست كنندگان برخي نخبگان و دانشجويان ممتاز دانشگاههاي كشور نيز ديده مي شوند. دانشجويان ايراني براي گرفتن اين بورسيه كه شامل تامين مخارج كالج دانشجويان مي‌شود در الويت هستند.

بورس تحصيلي "ندا آقاسلطان" يك بورس تحصيلي دو ساله است كه به دانشجويان دوره فوق ليسانس فلسفه داده مي شود و مبلغ آن 4000پوند ( معادل 6600 دلار آمريكا ) است.


در ميان درخواست كنندگان برخي نخبگان و دانشجويان ممتاز دانشگاههاي كشور نيز ديده مي شوند.

هنوز از واكنش وزارت علوم به اين بورس تحصيلي خبري منتشر نشده است.

0 comments:

ارسال یک نظر