۰۹ آذر، ۱۳۸۸

خروج از NPTگزینه مطلوب نمایندگان است

اگر نخواهند حقوق ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای را رعایت کنند، خروج از ان.پی.تی گزینه مطلوب نمایندگان مجلس است. در برخورد با قطعنامه شورای حکام باید با بی‌اعتنایی روند غنی‌سازی با قدرت و جدیدت ادامه یابد.
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس بی اعتنایی به قطعنامه شورای حکام را بهترین روش خواند و حسین نجابت دیگر نماینده تهران هم خروج از ان پی تی را گزینه مطلوب مجلس دانست.

زاکانی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس  با محکومیت قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: تا زمانی که با پرونده هسته ایران سیاسی برخورد می کنند دلیلی به ادامه همکاری واعتنا به قطعنامه ها وجود ندارد.

نماینده مردم تهران با اشاره به حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در مورد اطلاع رسانی به آژانس در خصوص تاسیسات فوردو گفت: متاسفانه علی رغم تمام همکاری های ایران وتلاش برای رسیدن به یک تفاهم ، با نگاهی خصمانه وسیاسی به پرونده هسته ای ایران برخورد وتلاش می شود ایران را از حقوق مسلم خود درزمینه دستیبابی به انرژی اتمی محروم نگه دارند .

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود:غنی سازی براساس تمام قوانین بین المللی حق مسلم ایران است و در برخورد با قطعنامه شورای حکام باید با بی اعتنایی روند غنی سازی با قدرت وجدیدت ادامه یابد.

نماینده تهران به صدور بیانیه‌ای از سوی نمایندگان مجلس در این باره اشاره کرد وگفت: نمایندگان با سیاسی خواندن قطعنامه شورای حکام ، تاکید کردند که هیچ تغییری در سیاست های هسته‌ای ایران صورت نخواهد گرفت و قطعنامه‌هایی که تحت فشار آمریکا و انگلیس علیه ایران صادر می‌شود، راه به جایی نخواهد برد.

به گفته زاکانی نمایندگان مجلس در این بیانیه از کمیسیون امنیت ملی خواسته‌اند تا با تدوین طرحی، روابط ایران و آژانس را کاهش دهد.

خروج از ان.پی.تی گزینه مطلوب نمایندگان است

همچنین یک نماینده دیگر مردم تهران در مجلس گفت: قطعنامه شورای حکام، حلقه ای از قطعنامه های قبلی در مورد پرونده هسته ای است وهیچ چیز تازه ای ندارد .

حسین نجابت عضو کمیسیون انرژی مجلس درگفت وگو با خبرنگارسیاسی«فردا» افزود: پیش‌بینی می‌شد در اواخر دوره مدیریت آقای البرادعی رویه سیاسی آژانس اصلاح شود ولی قطعنامه جدید شورای حکام نشان داد که رویه سیاسی و خصمانه گذشته نسبت به فعالیت‌های هسته ایران همچنان وجود دارد.

وی افزود: ایران توانسته است تائید آژانس انرژی اتمی در موردفعالیت های هسته ای را بگیرد ودر این زمینه هیچ تردیدی نباید از طرف آژانس وجود داشته باشد .

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کارشکنی های که از سوی آژانس در مورد فعالیت های هسته ایران به کار رفت گفت: زمانی اجازه نمی دادند در نطنز تعداد معدودی سانتریفیوژ وجود داشته باشد و زمانی دیگریو سی اف اصفهان که یک کار کاملا تحقیقاتی بود را زیر سوال بردند. نباید قطعنامه اخیر را چیز جدید تلقی کرد.

وی افزود: قطعنامه شورای حکام جای نگرانی ندارد و این شورا درمقامی نیست که حرف آخر را در مورد فعالیت های هسته ای ایران بزند .

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ایران نهایت همکاری را با بازرسان آژانس انجام داده است، گفت: با حسن نیتی که ایران در مورد بازرسی از فعالیت های هسته ای خود نشان داده است انتظار این بود که آژانس بتواند حداقل به قواعد مورد قبول خود عمل کند .

وی افزود: اگر نخواهند حقوق ایران در دستیابی به انرژی هسته ای رعایت کنند ، خروج از ان پی تی گزینه مطلوب نمایندگان مجلس است

0 comments:

ارسال یک نظر