۰۷ آذر، ۱۳۸۸

کروبی: در زمان شاه هم مردم را به این راحتی نمی زدند

مهدی کروبی، رهبر مخالفان دولت در ایران در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه دو تلویزیون هلند درباره حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت"در زمان شاه هم مردم را به این راحتی نمی زدند".

آقای کروبی در این مصاحبه که در منزلش و برای برنامه تلویزیونی "نوفا" انجام شده است گفت فکر نمی کرده با معترضان چنین برخوردی صورت بگیرد. او برخورد دولت با معترضان را "وسیع"، "وحشیانه" و "خشونت بار" خواند.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران اعتراضات خیابانی پس از انتخابات را با اعتراضات علیه محمد رضا پهلوی، شاه سابق ایران مقایسه کرد و گفت:" ما در تظاهرات زمان شاه خشونت دیده ایم مبارزه کرده ایم اما ندیده بودیم با این سادگی، روانی و بی باکی کودک و پیر و خانم ها را بزنند".

آقای کروبی درباره حمله مخالفانش در نمایشگاه مطبوعات گفت که از فحاشی و حمله ای که به او شد، تعجب کرده اما سعی کرده بود خونسرد باشد.

وی گفت:"طبیعی است که حرکت مردم و خواسته هایشان که مشروع و قانونی است به نتیجه مطلوب برسد".

مهدی کروبی در بخش دیگری از مصاحبه خود از محمود احمدی نژاد انتقاد کرده و گفت" اشکال جدی او دشمن تراشی ها و بسیج کردن کشورها علیه ماست".

گروهی از هواداران دولت ایران در نمایشگاه مطبوعات تهران در روز اول آبان ماه امسال به سوی مهدی کروبی حمله کردند به طوری که او ناچار به ترک محل نمایشگاه شد. برخی گزارش‌ها از تیراندازی هوایی توسط یکی از محافظان آقای کروبی حکایت داشت.

شبکه نوفای هلند نام مصاحبه کننده را اعلام نکرد، تصویر او را هم نشان نداد.

0 comments:

ارسال یک نظر