۰۸ اردیبهشت، ۱۳۹۱

۱۴ عضو خانواده اسامه بن لادن از پاکستان اخراج شدند

همسران و فرزندان اسامه بن لادن ،رهبر سابق شبکه تروریستی القاعده، ساعت يک و نيم بامداد روز جمعه از پاکستان اخراج و به عربستان سعودی فرستاده شدند.همسران و فرزندان اسامه بن لادن ،رهبر سابق شبکه تروریستی القاعده، ساعت يک و نيم بامداد روز جمعه از پاکستان اخراج و به عربستان سعودی فرستاده شدند.

اسامه بن لادن در دوم ماه مه سال گذشته در جريان حمله نيروهای ويژه آمريکا به محل زندگی اش در ابيت آباد پاکستان کشته شد.

امير خليل، وکيل خانواده اسامه بن لادن به خبرگزاری رويترز گفته است: زنان و ۱۱ فرزند اسامه بن لادن با يک پرواز ویژه به عربستان رفته اند.

انتقال خانواده اسامه بن لادن به عربستان به ماه ها گمانه زنی ها در مورد سرنوشت زنان و فرزندان اسامه بن لادن پايان داد.

گزارش ها حاکی است که اعضای خانواده اسامه بن لادن به وسیله يک خودروی مينی ون سفيد رنگ به فرودگاه منتقل شدند.

وزارت کشور پاکستان که مسئوليت حفاظت و نگهداری خانواده اسامه بن لادن را برعهده داشت، دربيانيه ای اعلام کرد اين ۱۴ نفر براساس دستور دادگاه از کشور اخراج شده اند.

در اين بيانيه آمده است: اين خانواده براساس انتخاب خود امروز به عربستان فرستاده شدند.

پيشتردادگاهی درپاکستان سه همسر و  دو دختر  اسامه بن لادن  به اتهام «اقامت غيرقانونی» محاکمه و هرکدام از آن ها را به تحمل ۴۵ روز زندان و پرداخت ۱۰ هزار روپيه، معادل ۱۱۴ دلار محکوم کرده بود.

از زمان حمله نيروهای ويژه آمريکايی به محل اختفای بن لادن و کشتن او، افراد خانواده بن لادن در دست مقامات پاکستانی بوده اند. همسران اسامه بن لادن که دو تن از آنان شهروند عربستان سعودی و يکی شهروند يمن است، به همراه فرزندانشان در خانه ای در اسلام آباد در حصر خانگی به سرمی بردند.

اسامه بن لادن در حالی که ۲۵ ميليون دلار برای پيدا کردنش جايزه تعيين شده بود، توانست به مدت پنج سال اخير را در پاکستان و در شهر آبیت آباد در شمال غربی اين کشور به همراه زنان و فرزندانش زندگی کند.

آمال عبدالفتاح، بيوه يمنی اسامه بن لادن و جوانترين همسر او می گويد، در همين چند سالی که مخفيانه زندگی می کردند، صاحب چهار فرزند از همسر خود شده است. وی گفته بود که دو تن از فرزندانش در بيمارستان های دولتی به دنيا آمده اند ولی او فقط «برای دو يا سه ساعت» در بيمارستان بوده است.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر