۰۱ اردیبهشت، ۱۳۹۱

سفارت ایران در برزیل: اتهام علیه دیپلمات ما سوءتفاهم فرهنگی است

به دنبال بازداشت موقت یک دیپلمات ایرانی در برزیل به اتهام آزار جنسی دختران در استخر، سفارت جمهوری اسلامی در برزیل این اتهام را برگرفته از «سوءتفاهم فرهنگی» دانست و وزارت خارجه ایران نیز اظهارات مطرح شده علیه این دیپلمات را رد کرد.به دنبال بازداشت موقت یک دیپلمات ایرانی در برزیل به اتهام آزار جنسی دختران در استخر، سفارت جمهوری اسلامی در برزیل این اتهام را برگرفته از «سوءتفاهم فرهنگی» دانست و وزارت خارجه ایران نیز اظهارات مطرح شده علیه این دیپلمات را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفارت جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه، ۳۱ فروردین، در بیانیه‌ای در رد اتهام‌ آزار جنسی دیپلمات ایرانی‌ای که در رسانه‌های برزیل از وی با نام «حکمت‌الله قربانی» یاد شده، آورد: «اتهامی که علیه دیپلمات ایرانی مطرح شده، سوء تفاهمی است که از تفاوت فرهنگ‌ها ناشی می‌شود.»

با این همه سفارت ایران در برزیل توضیح نداده است که این دیپلمات در استخر چه کرده است که در فرهنگ برزیلی‌ها معنایی دیگر داشته است.

«حکمت‌الله قربانی» که به گزارش رسانه‌های برزیل بیش از ۵۰ سال سن دارد، ۲۶ فروردین‌ماه در استخری در برازیلیا، پایتخت برزیل، بازداشت شد و به گفته پلیس برزیل، شاهدان عینی گفته‌اند این دیپلمات ایرانی در حالی که تظاهر می‌کرد در حال شنا است، به زیر آب می‌رفت و در زیر آب، «عورت» دختران را لمس می‌کرد.

سن این دختران ۹ تا ۱۵ ذکر شده است.

پس از بالا گرفتن خشم والدین این دختران، پلیس این دیپلمات را بازداشت و بعد از مدتی به دلیل مصونیت قضایی او را آزاد کرده است. به نوشته روزنامه برزیلی «او گلوبو»، آقای قربانی در سلسله‌مراتب سفارت جمهوری اسلامی در برزیل، نفر سوم است.

روز پنج‌شنبه همچنین رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، اتهام‌های مطرح شده علیه این دیپلمات را مغایر با سوابق وی دانست.

آقای مهمانپرست در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفت: «بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که مطلب منتشر شده توسط این‌گونه رسانه‌ها، خلاف واقع و فاقد صحت است.»

سفارت جمهوری اسلامی نیز ضمن رد اتهام این دیپلمات، رسانه‌ها را متهم کرده است که نسبت به برخی کشورها، از جمله ایران، «مغرضانه» برخورد می‌کنند.

به دنبال آزاد شدن این دیپلمات ایرانی، خانواده‌های دخترانی که می‌گویند مورد تعرض این فرد واقع شده‌‌اند، دست به اعتراض زده و خواستار دیدار با مقام‌های مسئول شدند که به دنبال آن قرار شد یک مقام ارشد وزارت امور خارجه برزیل با این گروه دیدار داشته باشد.

پدر یکی از این دختران در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با تأکید بر این که والدین این دختران به شدت خشمگین بودند، گفته است که مردم می‌خواستند این دیپلمات را بکشند.

پدر این دختر افزوده است که اگر باشگاه شنا مسئولان امنیتی را خبر نکرده بود، امروز پلیس به اتهام «قتل یا حلق‌آویز کردن» این دیپلمات به دنبال او بود.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر