۰۸ اردیبهشت، ۱۳۹۱

اینجا فلوجه است، این هم هدیه...!


تولدهای زودرس، معلولیت ها و ناهنجاریهای مادرزادی در شهر فلوجه عراق چنان فاجعه آمیز است که بیمارستان عمومی این شهر را به بیمارستان وحشت تبدیل کرده است.



به گزارش انتخاب؛ روزنامه ایندی پندنت در گزارشی به قلم "رابرت فیسک" و با چاپ تصاویری از چند کودک ناقص در بیمارستان عمومی فلوجه عراق نوشت: کودکانی با معلولیتها و ناهنجاریهای مادرزادی تصاویر دهشتاکی را به تصویر می کشند.



نوزادانی با یک دهان بزرگ بدشکل یا ستون فقرات ناقص به طوری که محتویات آن خارج از بدن است یا با یک چشم بزرگ وحشتناک.



نوزاد دیگری فقط با نصف سر که در هفده ژوئیه 2009 مانند بقیه مرده به دنیا آمد و یک نوزادی با جسمی بسیار کوچک که در تاریخ ششم ژوئیه 2009 با نیمی از بازوی راست، بدون پای چپ و بدون هیچ گونه اندام تناسلی متولد شد.



اما یک پزشک زن در بیمارستان عمومی فلوجه می گوید اکنون هم به طور مکرر شاهد مواردی اینچنینی از نوزادان مرده هستند.



عکس های این نوزادان چنان دردناک است که رنج و فشار روحی ناشی از آن برای والدین شان غیرقابل تصور است و بسیاری از آن تصاویر قابل انتشار نیست. فاجعه غم انگیز ناهنجاریهای مادرزادی در فلوجه مسئله ای نیست که بر کسی پوشیده باشد.



گزارشگران دیگری از جمله پاتریک کاکبرن با سفر به فلوجه درباره آنها گزارش داده اند.



نکته شرم آور این است که هیچ گونه کنترل و مراقبتی درمورد اینگونه ناهنجاریها صورت نمی گیرد.



یک پزشک شاغل در فلوجه که در انگلیس آموزش دیده است،‌ از منابع مالی خود برای درمانگاه خصوصی اش یک دستگاه اسکن 79 هزار پوندی برای تشخیص ناهنجاریهای مادرزادی قبل از زایمان خریداری کرد.



وی ضمن شکایت از نبود تجهیزات و آموزش های لازم،‌ این سوال را مطرح می کند که چرا وزارت بهداشت بغداد تحقیقات رسمی کامل در خصوص نوزادان ناقص در فلوجه به عمل نمی آورد. تولد و مرده زایی نوزدان ناقص الخلقه در فلوجه همچنان رو به افزایش است.



پروفسور کریس بوسبی از دانشگاه اولستر با تحقیق از حدود پنج هزار نفر در فلوجه دو سال قبل در گزارشی نوشت: در حملات سال دو هزار و چهار به این شهر قاعدتا مردم در سطح وسیعی در معرض (سلاح های) موتاژنیک (عامل جهش های ژنتیکی) قرار گرفته بودند.



درگزارش دیگری، میزان مرگ و میر نوزدان در فلوجه 80 مورد از هر هزار تولد ذکر شده است.



این رقم در مصر 19، در اردن 17 و در کویت 9 و 7 دهم درصد است. یکی دیگر از پزشکان در فلوجه گفت، اکنون عراق یک کشور عربی است که میزان ناهنجاریهای مادرزادی یا سرطان در آنجا بالاتر از اروپا است و باید یک مطالعه جامع درباره شیوع این فاجعه صورت گیرد.



به گفته وی، مطمئنا آمریکایی ها تسلیحاتی را به کار گرفتند که منجر به این ناهنجاریها شده است.


 


View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر