۱۰ اردیبهشت، ۱۳۹۱

تقسیم مراجع توسط نماینده رهبری:برخی اطلاعاتشان اشتباه است واز عناصرمسئله‌دار

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه هیچگونه مرزبندی با مراجع حامی نظام ندارد و البته با مراجعی که در برابر نظام ایستاده‌اند حرف دارد. ما باید ذهنیت‌های اشتباه را برطرف کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در نشست خبری که صبح امروز (شنبه) به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، گفت: تفاوت 3 مکتب لیبرالیسم، سوسیالیسم و اسلام، جهان‌بینی و نگرش به انسان و عالم هستی است.



وی افزود: تکیه سپاه به عنصر عقیده و ایمان است و هرچه میزان اعتقاد و اسلام‌گرایی بین پاسداران بیشتر باشد، میزان استحکام این نظام نیز بیشتر خواهد بود.



سعیدی ادامه داد: روحانیت ما در 100 سال اخیر با 4 پدیده انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر شوروی، پدیده ناسیونالیسم و نحله‌های فکری و مذهبی مواجه بود و اکثر کتاب‌هایشان در راستای مقابله با این 4 پدیده بود که انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) با همه این پدیده‌ها از جمله پدیده مادی‌گرایی مقابله کرد.



نماینده ولی فقیه در سپاه در سپاه ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب ما با چالش‌های جدیدی روبرو شدیم و بحث حاکمیت دینی، مسئله روز ما شد. بحث اینکه آیا دین، نظام هم دارد؟ که یکی از سران احزاب ما می‌گفت که دین اصلا نظام ندارد درحالیکه این موضوع در عصر پیامبر ثابت شده بود که دین نظام دارد، همینطور بحث دین و توسعه و اهداف مدیریت. اینها بحث‌هایی است که در زمان شهید مطهری با توجه به شرایط آن روز که اصل دین زیر سؤال رفته بود پرداخته نشده بود.



سعیدی با بیان اینکه از 2 سال پیش طرح جامعی را با توجه به این موضوعات و در برگیری بنیه اعتقادی و بنیه علمی در سپاه تهیه کردیم، گفت:‌ این طرح از سال 90 به اجرا در آمده است.



* امام نگفت سپاه کار سیاسی نکند



وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما در مورد نحوه ورود سپاه در مسائل نظام، با بحث‌هایی روبرو می‌شویم که بخشی ناشی از عدم اطلاع و بخشی ناشی از جوّسازی است، گفت: برخی می‌گویند سپاه نباید در سیاست دخالت کند، درحالی که امام نگفت سپاه کار سیاسی نکند، امام گفت: حزب‌بازی ممنوع است و سپاه نباید وارد جرگه احزاب شود و افراد نباید سپاه را جولانگاه احزاب خودشان کنند.



سعیدی تاکید کرد: ما کاملا این موضوع را رصد می‌کنیم که منافع احزاب و سپاه با هم تداخل ایجاد نکند، از طرفی دانش سیاسی جزء ذات سپاه است و پاسداران باید بینش سیاسی و بصیرت داشته باشند.



وی ادامه داد: این نظام، نظام الهی و ولایی است و حرکت هر مؤمن ولایی، حرکت به سمت رهبری است و سپاه باید بیشتر از همه به این سو حرکت کند و قطعا باید در برابر حوادث جاری کشور موضع‌گیری داشته باشد، البته نه با دفاع یا با تخریب حزب، بلکه دفاع از انقلاب که در این راستا نشریه پیام انقلاب و سایت سپاه نیوز مواضع سپاه را اعلام می‌کند.



نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد:‌ بسیجیان و پاسداران منتظرند نماینده ولی فقیه در سپاه و فرمانده سپاه اظهار نظر کنند تا آنها جهت‌گیری خود را مشخص ببینند. وظیفه بسیج فقط رزم شبانه نیست بلکه در بین مردم است و باید مسائل روز را برای آنها روشن کند.



* "منطقه ممنوعه" از "منطقه تکلیفی" کاملا در سپاه مشخص شده است



سعیدی با بیان اینکه فعالیت سیاسی جزو وظایف ذاتی سپاه است، اظهار داشت: سپاه در برنامه‌های مختلف سیاسی سال، با آرم شرکت می‌کند درحالی که کسی از ارتش چنین انتظاری ندارد، البته دخالت در امر انتخابات ممنوع است. یعنی سپاه نباید لیست بدهد و از این کار پرهیز می‌شود. اما اگر دخالت، منظور مقابله با جریان‌های انحرافی و ضدانقلاب است، باید دخالت کند. ما باید بگوییم افراد اگر از چه اصولی فاصله گرفتند، دچار انحراف می‌شوند. سپاه فراتر از احزاب و گروه‌ها است و در خصوص انتخابات منطقه ممنوعه از منطقه تکلیفی کاملا مشخص شده است.



* دوگانگی جبهه پایداری و جبهه متحد منجر به بروز اختلاف می‌شود



نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر جدایی و دوگانگی دو جبهه اصولگرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: ما نیز پدیده دوگانگی را خیلی نپسندیدیم و کار چندان مناسبی نبود بخصوص که تاثیر ناخوشایندی در مخاطبین بوجود می‌آورد.



وی افزود: مخاطبین مجموعه‌هایی که متولی این جریان‌ها بودند، چه در جبهه پایداری و چه در جبهه متحد اشتراکات زیادی داشته و این دوگانگی منجر به بروز اختلافات، سردرگمی و تشتت آرا می‌شود.



سعیدی ادامه داد:‌ اگر آنها به تفاهم نرسند بازتابش، بازتاب خوبی نخواهد بود البته با تلاش مخاطبین آقایان، عوارض این اختلافات کمتر شده و خسارات کمی صورت گرفت. اما نفس کار نباید اینگونه می‌شد.



نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه من شاهد رقابت بعضاً ناسالم بوده‌ام، گفت: دو طرف قضیه از سرمایه‌ها و ارزش‌های نظام برخوردارند. هم آیت‌الله مهدوی کنی و همکارانش که از قدمت، سابقه و ارزش بالایی برخوردارند و هم این طرف قضیه افراد بزرگواری که جبهه پایداری را ارشاد می‌کردند بخصوص آیت‌الله مصباح یزدی که از سرمایه‌های نظام هستند. اما برخی هواداران هم برخلاف نظر بزرگان این رقابت سالم را به رقابت هنجارشکن تبدیل کرده‌اند.



سعیدی تاکید کرد:‌ سپاه در این قضیه مستقل حرکت کرد و ما نمی‌توانستیم یک طرف را به دیگری ترجیح دهیم، لذا سپاه سعی کرد هدایت کلی را داشته باشد و معیارها را بگوید و وارد عرصه شخصی افراد نشود.



* واکنش به اظهارات اخیر الهام درخصوص مجمع تشخیص مصلحت



سعیدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر برخی اظهارنظرها در خصوص مجمع تشخیص و انتخاب اعضای آن، گفت: مجمع جایگاهی مهم در قانون اساسی دارد و یکی از کارهایش ارائه مشورت محضر رهبر معظم انقلاب در مسائل سیاسی نظام است و این تلقی که این محل ایجاد یک فرصت و یا اشتغال برای آقایان است، تعبیر مناسبی نبود.



وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام با مجالس سنا که در برخی کشورها وجود دارد، متفاوت است. اینجا مرکز تجمع اندیشه‌ها و تجربه‌های گوناگون در رشته‌های مختلف است تا مسائلی که مقام معظم رهبری ارجاع می‌دهند و همچنین سیاست‌های کلان نظام بررسی و به مسائلی که بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی به اختلاف کشیده شده، رسیدگی شود.



نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد:‌ اینجا نمی‌تواند برای بیکارها کار ایجاد کرده باشد و جایگاه مهم و سنگینی است که اگر افراد وقت بگذارند و تلاش کنند، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.



* احمدی‌نژاد شخصیتی غیرقابل پیش‌بینی است



سعیدی همچنین در خصوص حضور احمدی‌نژاد در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: شاید یکی از پاسخ‌های دلیل حضور رئیس جمهور این باشد که احمدی‌نژاد شخصیتی غیرقابل پیش‌بینی است، البته توصیه مقام معظم رهبری هم بوده که ایشان شرکت کند.



وی ادامه داد: احمدی‌نژاد در دوره قبل چون زمان زیادی در این جلسات حضور نداشت و موضوع کهنه شده بود، باعث شد تا در دوره جدید که مجمع به تازگی شروع به کار کرده، حضور پیدا کند.



سعیدی در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر ریاست زنان بر مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایستگی‌های زنان در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت:‌این بستگی به رای نمایندگان دارد که اگر خانمی فرهیخته باشد و شرایط لازم را کسب کرده باشد، انتخاب شود و این مشکلی ندارد.



* سپاه هیچ گونه مرزبندی با مراجع حامی نظام ندارد



نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتقاد یکی از مراجع تقلید از رابطه سپاه با مرجعیت، گفت: سپاه در حد زیادی ارتباط با مراجع را احساس می‌کرده و این ارتباط نیز برقرار شده است.



وی افزود: میزان درخواست‌هایی که پاسداران برای ملاقات با آیت‌الله مکارم دارند، به قدری زیاد است که ما احساس مزاحمت برای ایشان می‌کنیم. میزان ملاقات پاسداران با مراجع قابل مقایسه با اقشار دیگر نیست.



سعیدی ادامه داد: ما مرجعیت را پشتوانه نظام و پایه ولایت فقیه می‌دانیم و این مسائل ناشی از اطلاعات غلطی است که برخی عناصر مسئله‌دار با مراجع مطرح می‌کنند و ما حتما خدمت ایشان می‌رسیم و مسایل را رفع می‌کنیم.



وی همچنین اظهار داشت: توصیه مقام معظم رهبری این بوده که ما همیشه با مراجع و حوزه‌ها ارتباط داشته باشیم. سپاه هیچگونه مرزبندی با مراجع حامی نظام ندارد و البته با مراجعی که در برابر نظام ایستاده‌اند حرف دارد. ما باید ذهنیت‌های اشتباه را برطرف کنیم.



* نبض فشار اجتماعی آمریکا به دست ایران است



نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به اجلاس اخیر 1+5 و نتایج آن، گفت: ما باید ببینیم این عقب‌نشینی اروپا تاکتیکی است یا استراتژیک که به نظر من این تغییر موضع 4 دلیل دارد، مقاومت و موفقیت‌های ایران، شرایط بحرانی منطقه آمریکا و اروپا، بی‌اثر بودن تهدید و تبدیل شدن تهدید به شوک برای اروپا و آمریکا و انتخابات آمریکا مجموعه عوامل عقب‌نشینی آنهاست.



وی ادامه داد: ما شاهد بودیم که با تهدید آمریکا و اروپا قیمت نفت و بنزین افزایش می‌یابد و این باعث می‌شد که فشار اجتماعی زیادی به آنها وارد شود که این نشان می‌دهد نبض فشار اجتماعی آمریکا به دست ایران بود. از طرفی آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر این قضایا ادامه پیدا کند زمینه باخت اوباما در انتخابات فراهم می‌شود.



نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد:‌ اضطرار آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرده و اگر این اضطرار در سال آینده نیز ادامه پیدا کند، این عقب‌نشینی تبدیل به استراتژی می‌شود ولی در غیر این صورت تبدیل به تاکتیک می‌شود و آنها مجددا به ما فشار وارد می‌کنند.



سعیدی افزود: جنگ دیپلماسی قوانین و مقررات خودش را دارد و اگر اشتباهی صورت بگیرد جبران آن بسیار سخت خواهد بود. ما نباید دچار ساده‌اندیشی شویم و باید محاسبات‌مان دقیق شود و با توجه به منافع ملی و در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری حرکت کنیم تا منجر به انعطاف خاصی نشود.



* اردوغان نقش چندگانه‌ای دارد که به مصلحتش نیست



وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات مقامات اماراتی در خصوص جزیره ابوموسی، گفت: ما شاهد یک تحولات نامطلوبی در خاورمیانه هستیم و نقش برخی کشورها را ناصحیح می‌دانیم که در میدان آمریکا بازی می‌کند، مثل ترکیه که آقای اردوغان نقش چندگانه‌ای دارد و این به مصلحتش نیست. اگر اردوغان باورش شده که ترکیه در اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد و به دنبال نزدیک شدن به حکومت عثمانی است، کاملا در اشتباه است.



وی افزود: رفتار قطر خارج از اصول متعارف است. اگر قطر قبول کرده که آمریکا آن را ژاندارم منطقه قرار می‌دهد سخت در اشتباه است و همینطور  علاوه بر اینها عربستان هم نقش دیگری را برعهده گرفته است.



نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: آمریکا همه این کشورها را به بازی گرفته تا اگر قربانی شوند، خودش آسیب نبیند، حالا در این میان امارات هم آمده و می‌خواهد بگوید که من هم هستم، درحالی که ابوموسی، جزو ذاتیات نقشه ایران است و اصلا بحثی وجود ندارد و رئیس جمهور هم در ادامه سفرهای استانی به آنجا سفر کرده است.



* غرب به دنبال یک توافق جمعی برای تحریم ایران است



سعیدی در بخش پایانی سخنانش در خصوص موضوع تحریم ایران از سوی غرب گفت: غرب هم در قضیه هسته‌ای و هم در تحریم به دنبال معادله برد باخت بود و بعد که منجر به برد ما در مسئله هسته‌ای شد، مسئله تحریم را مطرح کرد. ولی حالا خودشان در تحریم مانده‌اند، زیرا کشور ما مثل لیبی نیست و شرکت‌های آنها به شدت متضرر شده‌اند.



وی افزود: آنها به دنبال یارگیری هستند، درحالی که چین، کره جنوبی، ژاپن و برخی دیگر از کشورها با آنها همراهی نکردند. آنها به دنبال یک توافق جمعی در موضوع تحریم هستند که نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند، زیرا آنها به ما نیاز دارند و ناچارند کوتاه بیایند و اگر هم کوتاه نیایند مردم ما توان ایستادگی در برابر آنها را دارند.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر