۱۳ فروردین، ۱۳۹۱

تهدید کشورهای حامی مخالفان بشار اسد از سوی معاون ستاد کل نیروهای مسلح

کلمه: همزمان با حضور نمایندگان بیش از هشتاد کشور در اجلاس “دوستان مردم سوریه” در ترکیه، معاون ستاد کل نیروهای مسلح “نیروهای خارجی دخیل در آشوبهای سوریه” را به “گوشمالی” تهدید کرد.


بر اساس گزارشی که سایت فرهنگ آشتی امروز – سیزدهم فروردین – منتشر کرده، سردار جزایری گفته است: ارتجاع عرب و سایر کشورهایی که در نا آرامی های سوریه نقش داشته اند باید تنبیه شوند.


وی همچنین افزوده است: آمریکا و انگلیس به خاطر به آشوب کشانیدن سوریه مجازات خواهند شد.


این مقام بلندپایه نظامی کشور در حالی زبان به تهدید کشورهای مختلف گشوده است که در اجلاس اخیر بسیاری از طرف های حاضر خواستار دعوت از ایران برای مشارکت در روند حل دیپلماتیک بحران سوریه شده بودند.


نشست اخیر در ترکیه با هدف پایان دادن به خشونت ها در سوریه و وادار کردن حکومت بشار اسد به اجرای طرح صلح پیشنهادی کوفی عنان برگزار شده است.


این نشست یک روزه که به میزبانی ترکیه برگزار شد، با سخنرانی رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور آغاز شد. اردوغان در سخنان خود ضمن مخالفت با هر طرحی که به بقای رژیم فعلی سوریه کمک کند، تصریح کرد که «اگر شورای امنیت از برعهده گرفتن مسئولیت خودداری کند، جامعه جهانی چاره‌ای جز این ندارد که حق دفاع شخصی مردم سوریه را به رسمیت بشناسد.»


هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این نشست گفت: «نزدیک به یک‌هفته از پذیرش طرح صلح کوفی عنان از سوی حکومت سوریه می‌گذرد و ما باید نتیجه بگیریم که رژیم سوریه نیز به فهرست بلندبالای پیمان شکنان افزوده شده است.»


طرح صلح پیشنهادی کوفی عنان شامل آتش بس فوری، آغاز مذاکرات حکومت و مخالفان، تضمین دسترسی کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق بحرانی و خروج جنگ افزار سنگین و سربازان رژیم از شهرها و روستاها است.




View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر