۲۵ فروردین، ۱۳۹۱

کوروش زعیم، عضو جبهه ملی، به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد





گزارش - مردمک



کوروش زعیم، عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران با حکم شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای و عضویت در احزاب و گروه‌ها محکوم شد.




براساس گزارش وبسایت کوروش زعیم، او به «فعالیت تبلیغی، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق عضویت در جبهه ملی ایران» متهم شده است.



طبق این گزارش دادگاه انقلاب کوروش زعیم را براساس قانون مجازات اسلامی به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد «اما با درنظر گرفتن کهولت سن و نداشتن سابقه کیفری»، حکم او را طبق همین قانون به پنج سال زندان تعلیقی تبدیل کرده است.



این حکم درپی جلسه محاکمه آقای زعیم در اسفندماه سال گذشته با حضور محمدعلی دادخواه و وحید مشکانی، وکیلان مدافع او، صادر شده است.



بهمن ماه سال ۸۹ درپی فراخوان رهبران مخالف دولت برای شرکت در راهپیمایی حمایت از خیزش مردم کشورهای عربی، کوروش زعیم بازداشت شد. او پیش از این سابقه چندین بازداشت توسط ماموران اطلاعاتی را داشته و طبق حکم دادگاه انقلاب، «در سه مرحله» آزاد شده است.



درپی رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته چند عضو جبهه ملی بازداشت و مدتی زندانی شدند.



دولت جمهوری اسلامی جبهه ملی ایران را به رسمیت نمی‌شناسد و فعالیت آن را غیرقانونی اعلام کرده است. داریوش و پروانه فروهر، از اعضای اولیه جبهه ملی، در جریان قتل‌های زنجیره‌ای پاییز سال ۷۷ به قتل رسیدند.



براساس گزارش منابع خبری مخالف دولت بهمن سال گذشته علی رشیدی و حمیدرضا خادم از اعضای جبهه ملی بازداشت و برای بازجویی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.









View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر