۱۸ مهر، ۱۳۸۸

جلسه دادگاه شبنم مددزاده بار دیگر به تعویق افتاد

جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم و فرزاد مددزاده، امروز برای چهارمین بار به تعویق افتاد.
به گزارش هرانا به نقل از کمیته گزارشگران حقوق بشر ، صبح امروز جلسه دادگاه درحالی تشکیل شد که نماینده دادستان در آن حضور پیدا نکرده بود، قاضی مقیسه‌ای رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب از محمد اولیایی‌فر وکیل شبنم و فرزاد مددزاده خواست که با تشکیل دادگاه بدون حضور نماینده دادستان موافقت کند و در غیراین‌صورت جلسه بعدی را برای 2 ماه آینده تعیین وقت خواهد کرد.
محمد اولیایی‌فر می‌گوید:" از آن‌جایی که من به کیفرخواست صادره از سوی دادستان اعتراض دارم، بنابراین حضور ایشان در جلسه دادگاه لازم بود، ضمن این‌که این جلسه به لحاظ قانونی رسمیت نداشت، بنابراین من دفاعی از موکلانم انجام ندادم."
در این جلسه شبنم و فرزاد مددزاده، با رد تمامی اتهامات موجود، اعترافات اخذ شده از خود را تحت فشارهای شدید وارده در بند 209 زندان اوین دناستند.
اتهام این خواهر و برادر، "محاربه از طریق ارتباط با سازمان مجاهدین خلق" عنوان شده است. به گفته‌ی اولیایی‌‌فر " اتهام محاربه جزء حدود الهی است و واجب است که اقرار آن عندالحاکم باشد." این درحالی است که متهمان هیچ‌گونه اقراری را نزد قاضی نداشته و اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین را رد کرده‌اند."
قاضی مقیسه‌ای پس از مشاهده رد اتهامات از سوی شبنم و فرزاد مددزاده، اعلام کرد که جلسه بعدی دادگاه با حضور کارشناس وزارت اطلاعات و نماینده دادستان برگزار خواهد شد.
شبنم مددزاده، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم و نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت در اسفندماه سال 87 در مسیر دانشگاه، از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین انتقال یافت. وی به مدت 7 ماه در بند 209 زندان اوین به سر برد که 3 ماه آن در سلول انفرادی بوده است.
شبنم و فرزاد مددزاده، اواخر شهریور ماه از بند 209 به بند عمومی منتقل شدند.

0 comments:

ارسال یک نظر