۲۶ مهر، ۱۳۸۸

گشت ارشاد بازگشت؛ اين بار به دانشگاه صنعتی شريف

 با بازگشايي دانشگاهها در ايران و ادامه ی اعتراضات مدني دانشجويان در اغلب دانشگاهها، موج جديد تهديد و ارعاب در قالب گشتهاي ارشاد شكل گرفته است.

به گزارش هرانا به نقل از ميدان زنان، دانشگاه صنعتي شريف از جمله دانشگاههايي است كه دانشجويان دختر طي سه هفته ي گذشته با تهديدهاي تازه اي در محيط آموزشي مواجه شده اند.

به نظر مي رسد گشتهاي ارشاد كه در آستانه ي برگزاري انتخابات به مرخصي رفتند و بعد از اعلام بحث برانگيز نتايج و استقرار دولت كودتا هنوز به خيابانها باز نگشته اند، اين بار ورود به جامعه را از دانشگاههاي پايتخت آغاز كرده اند.

بنا بر گزارشهاي رسيده  اين بار تهديدها و ورود به حريم خصوصي افراد به "ورودي خواهران" دانشگاه محدود نشده، بلكه زناني با پوشش چادر در گروههاي سه نفره در محوطه ي دانشگاه راه مي روند و به نحوه ي پوشش، آرايش، لاك ناخن، شكل مانتو، و مدل و رنگ موي دختران دانشجو تذكر مي دهند و از آنها تعهد كتبي مي گيرند كه ديگر با چنين ظاهري وارد دانشگاه نشوند.

ارشاد دختران تنها به اينجا ختم نمي شود، اگر دانشجويي به اين برخورد منكراتيها اعتراض كنند، به حراست دانشگاه انتقال داده مي شوند و برخوردهاي جدي تري با آنها صورت مي گيرد.

بر اساس اين گزارش، دختران دانشجو به سلب امنيت از محيط آموزشي و برخوردهاي خشن پليسي اين افراد اعتراض دارند و خواهان بازگشت آرامش و امنيت به دانشگاه هستند.

0 comments:

ارسال یک نظر