۱۸ مهر، ۱۳۸۸

جلوگیری از ملاقات یک زندانی به دلیل تکلم به زبان مادری

یک زندانی سیاسی کرد تبعه ترکیه که محکومیت سی ساله زندان خود را به اتهام عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون به صورت تبعیدی در زندان کاشمر میگذراند با کارشکنی مسئولین برای بهره مندی از حقوق خود رو به رو شده است.
 شاکر باقی، اهل شهر وان کشور ترکیه، به دلیل مخالفت مسئولین برای تماس وی با خانواده خود که در خارج کشور هستند، پس از سالها انتظار امکان ملاقات با برادر خود را با عزیمت وی به ایران یافت.
علیرغم این مهم مسئولین زندان تنها اجازه ملاقات ده دقیقه ای وی و از پشت شیشه را به این زندانی دادند و همینطور از وی خواستند که به زبان فارسی با برادر خود صحبت کند، این در حالی است که خود آقای باقی زبان فارسی را با دشواری صحبت می کند و برادر وی نیز اساساً هیچگونه آشنایی با این زبان و امکان تکلم با آن را ندارد. مسئولین زندان با این عنوان ملاقات وی را مختل نمودند.
این زندانی نسبت به رویه مسئولین زندان که آن را توهین به خود و سلب حقوق انسانی اش می داند با ترک سالن ملاقات اعتراض نمود.
لازم به ذکر است زندان کاشمر بدلیل فقدان برخورداری از وضعیت بهداشتی و تغذیه مناسب یکی از بدترین زندانهای کشور در این نوع محسوب می شود، مسئولین زندان حتی از توزیع روزنامه های غیر از روزنامه کیهان و اطلاعات با عنوان مخرب بودن آنها در سطح زندان جلوگیری می کنند.

0 comments:

ارسال یک نظر