۱۸ مهر، ۱۳۸۸

تهدیدات بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانواده دکمه چی

متاسفانه فشارهای بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانواده دکمه چی  شدت  یافته است و با تماسهای مکرر با این خانواده آنها را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار می کنند.
 فشارها و تهدیدات غیرانسانی از سوی سربازجوی وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین  که با نام مستعار علوی معروف است علیه خانواده دکمه چی از بازاریان شناخته شده تهران شدت یافته است. سربازجوعلوی تا به حال چندین بار با این خانواده  تماس تلفنی برقرار کرده است و ضمن تهدیدات مختلف آنها را به بهانه ی بازجوئی احضار کرده است.

آقای محسن دکمه چی 52 ساله و از بازاریان شناخته شده بازار تهران روز 16 شهریور ماه  در پی یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کسب ایشان دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.از زمان انتقال وی به بند 209 تا به حال از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست. مراجعات خانواده آقای دکمه چی به دادگاه انقلاب با جوابهایی که پرونده او هنوز به اینجا نیامده است و هر وقت آمد به شما اطلاع میدهیم پاسخ داده می شود.در حالی که دستگیری او با حکم قضائی حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد صورت گرفته است. مراجعات خانواده ی وی به زندان اوین برای اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط ایشان هر بار با دریافت نکردن اجازه ی ملاقات، بی نتیجه می ماند. آنها همچنین از گرفتن لباس گرم از خانواده اش خوداری می کنند.

آقای دکمه چی برای امرار معاش خانواده هایی زندانی سیاسی که سرپرست آنها دستگیر شده اند به  آنها کمک مالی می نمود. او بارها بخاطر کمک مالی به خانواده های زندانیان سیاسی  توسط بازجویان وزارت اطلاعات تهدید به بازداشت شده بود.

گویا دستگیری وی  به دلیل حضور دختر ایشان در قرارگاه اشرف و کمک مالی به خانواده  های زندانیان سیاسی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که آقای محسن دکمه چی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد او در آن دوران  نزدیک به 7 سال بدلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر و تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت و بصورت معجزه آسائی از قتل عام های زندانیان سیاسی سال 67 نجات یافت.او به خاطر شکنجه های جسمی در دهۀ 1360 از ناراحتی شدید کلیوی رنج می برد.

0 comments:

ارسال یک نظر