۱۹ مهر، ۱۳۸۸

دست ماموران ترکیه در گردن زنان ایرانی

نحوه بازرسی بدنی ترک ها به گونه ای بود که بسیاری از زن های ایرانی پس از بازرسی به شدت اشک می ریختند.

برخورد زننده ماموران امنیتی و گمرک فرودگاه استانبول با مسافران ایرانی پرواز 1274 استانبول – تهران متعلق به شرکت «ترکیش ایر»موجب شد خشم و غیرت اسلامی مسافران ایرانی این پرواز نهایت کار را به دعوای لفظی با ماموران ترک برساند.

در پرواز شب گذشته از مقصد استانبول به تهران، ماموران گمرک این فرودگاه مسافران ایرانی پرواز 1274 را در گیت اداره گمرک نگه داشته واقدام به بازرسی بدنی غیرمتعارف کردند که نحوه برخورد ماموران ترک با مسافران ایرانی تعجب دیگرمسافران را نیز بر انگیخت.

در بازرسی بدنی انجام شده، مسافران زن پرواز به شکل بسیار وقیحانه مورد بازرسی قرار گرفتند.همین امر موجب شد تا همراهان آن ها به شدت اعتراض کرده و درگیری لفظی شدیدی بین ماموران و مسافران به وجود آید. نکته جالب این که دو تن از ماموران این گیت زن بودند که در هنگام بازرسی بدنی مسافران زن ایرانی تنها نظاره گر بودند و ماموران مرد اقدام به این کار می کردند.

این گزارش حاکی از آن است که ماموران ترک با تحقیر ایرانی ها آن ها را وادار به در آوردن کفش های خود در سالن پرواز کردند وبه طور دائم مسافران مرد ایرانی را تهدید می کردند.

یک مسافر این پرواز به "جوان آنلاین " گفت: ماموران مرد به طور بسیار تحقیر آمیزی دست در گردن زن ها انداخته و گردن بندهای آنان را به بهانه این که نباید طلا از کشور خارج شود، ضبط می کردند.نحوه بازرسی بدنی ترک ها به گونه ای بود که بسیاری از زن های ایرانی پس از بازرسی به شدت اشک می ریختند.این پرواز نیز پس از تحقیر مسافران ایرانی با تاخیری نیم ساعته فرودگاه استانبول را ترک کرد.

گفتنی است طی چند ماه گشذته این نوع برخوردها از سوی ترک ها به شدت افزایش یافته و در حال عادی شدن است که در این میان انتظار جدی از دستگاه دیپلماسی کشور برخورد قاطعانه و عزت مدارانه با عوامل این حادثه زشت ضد ایرانی است.

0 comments:

ارسال یک نظر