۱۹ مهر، ۱۳۸۸

برخوردشدیدباعامل خبربازداشت فرزندشاهرودی

دادستان تهران درباره انتشار برخی خبرها درباره بازداشت پسر و داماد یكی از مقامات ارشد سابق دستگاه قضایی،‌به اتهام فعالیت در زمینه‌ قاچاق تلفن همراه گفت: این مطالب شایعاتی بی‌اساس است.
به گزارش ایسنا عباس جعفری عنوان كرد:‌ تمام رسانه‌های جمعی، از جمله سامانه‌های رایانه‌ای موكدا موظف‌اند صحت و سقم مطالب مربوط به افراد به ویژه مسوولین نظام را بررسی و در صورت صحت در چارچوب مقررات قانون مطبوعات یا قانون جرایم رایانه‌ای اقدام به انتشار خبر كنند.
دادستان تهران افزود: دستگاه قضایی در مقام مدعی‌العموم با این گونه شایعات برخورد قانونی می‌كند.
جعفری همچنین از رسانه‌ای گروهی خواست تا نسبت به حفظ حرمت، حیثیت و آبروی همه مردم، به ویژه مسوولان نظام توجه ویژه كنند.
وی در پاسخ به این سوال كه دادستانی تهران چه اقدامی در این باره انجام داده است؟ گفت: در ارتباط با شایعه‌سازی مربوط به وابستگان یكی از مسوولان ارشد دستگاه قضایی، پرونده‌ای در دادستانی تهران تشكیل شده است و یكی از عوامل مربوط به انتشار شایعه مذكور احضار شده كه نتایج بررسی‌های آن به اطلاع مردم خواهد رسید.
دادستان تهران همچنین با بیان اینكه استناد رسانه‌ها به منابعی با عنوان مقام مسوول یا مقام آگاه قضایی مسوولیت‌آور است؟ گفت: نقل اخبار قضایی به نقل از مقام آگاه قضایی منع قانونی دارد، مگر آنكه رسانه‌ای كه این اخبار را منتشر می‌كند بتواند صحت این خبرها را به اثبات برساند.

0 comments:

ارسال یک نظر