۱۹ مهر، ۱۳۸۸

شش ماه تا پنج سال زندان برای شهروندان معترض

20 تن از زندانیان سیاسی بازداشت شده در وقایع اخیر که بر علیه خود اعترافاتی را نیز در دادگاه های انقلاب انجام داده بودند از 6 ماه تا 5 سال و در یک مورد نیز به شلاق محکوم شدند. 
 به نقل از روز آنلاین ، یک منبع مطلع که خود نیز جزئ بازداشت شدگان اخیر می باشد در گفتگو با روز آنلاین گفت : بیشتر این افراد، آدمهای معمولی و غیر سیاسی هستند که در روزهای اول حوادث بعد از انتخابات از خیابان ها دستگیر شدند و قبل از انتقال به زندان اوین دست قرار گاه ثارالله یا بسیج بودند و معمولا پس از انتقال به اوین هم آثار کتک و فشارهای جسمی بر آنها قابل دیدن بود.
احکام صادر شده برای این افراد بدوی است. این منبع مطلع در ادامه افزود:  طبق اطلاعات کسب شده از خود این افراد یا خانواده هایشان علیرضا اشراقی به پنج سال زندان، محسن جعفری چهار سال، مهرداد ورشویی سه سال، یقوتیل شائولیان دو سال و شش ماه، فرامرز عبداله نژاد به دو سال و چهار ماه، امیر حجتی دو سال و سه ماه، موسی شاه کرمی دو سال و سه ماه، کامران جهانبانی دو سال، حسین باستانی دو سال، حسین اعزامی دو سال، مهدی فتاح بخش یک سال و نه ماه، مجید مقیمی یک سال، محمد فراهانی ده ماه، ماه محمد رسولی 10 ماه، میثم قربانی شش ماه و 74 ضربه شلاق و ایمان پور رضا به شش ماه زندان محکوم شدند.
وی درباره نوع اتهامهای وارد بر ایشان نیز گفت : از بیشتر این افراد عکس یا فیلم داشته اند که در حال پرتاب سنگ یا درگیری بودند. برای همین نوع برخورد با آنها خیلی شدید بود و به خاطر آن تصاویر برخی از این افراد تحت فشار علیه خودشان اعتراف کردند
 بیشتر ایشان حدود اوایل مردادماه به  بند دو الف آورده شدند و مدتی پیش از دادگاه سوم، به انفرادی منتقل شدند تا بتوانند برای خواندن متنهای تعیین شده آماده شوند. برای آنها وکیل تسخیری گرفته شد اما متاسفانه دفاع خوبی از آنها به عمل نیامد و حتا برای برخی درخواست تجدید نظر داده نشد.
وی می افزاید که این افراد بعد از دادگاه سوم دوباره به قرنطینه هفت منتقل شدند. در آخرین روزهای شهریورماه احکام یاد شده به این افراد ابلاغ شد و این روزها آخرین فرصت تجدید نظرخواهی آنان است در حالی که برخی از آنها حتا امکان اعتراض نسبت به این احکام (از طریف لایحه های دفاعی مستدل) را نداشته اند.
آخرین اخبار رسیده از زندان اوین حاکی از این بوده است که این بیست نفر به اندرزگاه هفت و هشت عمومی منتقل شده اند. خانواده های این افراد چندین بار به دفتر قاضی صلواتی مراجعه کرده اند و گرچه به آنها وعده توجه به تجدید نظرخواهی داده شده، اما خبری از آزادی با وثیقه نیست.

0 comments:

ارسال یک نظر