۲۵ مرداد، ۱۳۸۹

عليخاني: اختلافات دولت و مجمع تشخيص مصلحت سياسي است








جرس: عضو كميسيون امنيت‌ملي مجلس معتقد است اختلافات بوجود آمده ميان مجمع تشيخص مصلحت نظام و دولت برخلاف ادعاي برخي كه مي‌گويند اين اختلافات به دليل ابهام در قوانين است، اختلافي اساسا سياسي است.




به گزارش ایلنا، قدرت الله عليخاني نماينده قزوين، در پاسخ به اين سوال كه چرا دولت مصوبات مجمع تشخيص مصلحت را قابل طرح نمي‌داند و آيا اين اختلاف ريشه سياسي دارد و يا همانطور كه عده‌اي عنوان مي‌كنند به دليل ابهام در قوانين موجود است، گفت: هيچ ابهامي در قوانين وجود ندارد و به اعتقاد من مساله صرفا جنبه سياسي دارد.




عضو فراكسيون خط امام افزود: بسياري از ارجاعات مجلس به مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در آن مجمع تصويب شده، حجت قانوني دارد. حتي براي شوراي نگهبان كه خلاف نظرش، قانوني در مجمع تشخيص مصلحت نظام تامين شده است.




عليخاني با اشاره به تركيب موجود در مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه داد: تركيب مجمع به گونه‌اي است كه هم از شوراي نگهبان در آن حضور دارند، هم دولت و هم مجلس. بنابراين آنچه از تصويب اين مجمع مي‌گذرد، عين قانون است.




 روز گذشته، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور تاکید کرد که مصوبات مجمع "قانون" است و به کار بستن این قوانین الزامی است.





احمدی نژاد مدتهاست از حضور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام خودداری می کند.

 











View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر