۲۳ مرداد، ۱۳۸۹

نگرانی شديد نسبت به سلامت زندانيانی که در اوين اعتصاب غذا کردند ادامه دارد

خانواده‌های زندانيان اعتصاب کننده در اوين می‌گويند که هنوز هيچگونه ارتباطی با ۱۶ زندانی اعتصاب‌کننده نداشته‌ و هيچ يک از آنها تا کنون تماس تلفنی نداشته‌اند. به گزارش سايت اينترنتی کلمه، اين شانزده زندانی هنوز در سلول‌های انفرادی هستند و به بند عمومی منتقل نشده‌اند.


ستايش نورانی نژاد خواهر حسين نورانی نژاد يکی از شانزده زندانی که در اعتصاب عذا بودند در گفتگوی تلفنی با پيام صدای آمريکا عنوان کرد که خانواده های زندانيان اعتصاب کننده اوين با ارسال نامه ای برای رييس قوه قضاييه ضمن اظهار نگرانی نسبت به سلامت بستگانِ دربند خود که از بيست روز پيش هيچ گونه تماسی با آنها نداشته اند می گويند اصرار مسؤلان زندان در تداوم قطع تماسها و بازنگرداندن آنها به بند عمومی اين سوال را در ذهن آنها به وجود آورده که آيا وضعيت نامناسب جسمی اين زندانيان قطع تماسها را ضروری کرده است؟ و آيا اصولا زندانيان از شرايط سخت اعتصاب غذا جان سالم به در برده اند؟


افزون بر ۱۶ روزنامه نگار و دانشجوی زندانی که اعتصاب غذا کرده بودند، کيوان صميمی، مدير مسئول ماهنامه «نامه» و از چهره های سياسی نزديک به نيروهای ملی مذهبی در ايران نيز که به ۶ سال زندان و محروميت دائمی از فعاليت های سياسی محکوم شده است، در اعتراض به شرايط و رفتار مسئولان زندان، دست به اعتصاب غذا زده بود. کيوان صميمی، عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد و گفته است تا زمانی که همه ۱۶ زندانی يی که اعتصاب غذا کرده بودند، به بند عمومی منتقل نشوند، به اعتصاب غذايش پايان نخواهد داد. آقای صميمی در ۲۳ خرداد سال گذشته، يک روز پس از انتخابات بازداشت شد. کيوان صميمی، قبل از انقلاب هم، ده سال، زندانی بود.


فهيمه جمشيدی، همسر هدی صابر روزنامه نگار و فعال ملی مذهبی ، از ملاقات با آقای صابر در زندان خبر داده است. خانم جمشيدی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت همسرش دو هفته در سلول انفردی بند امنيتی در زندان اوين بود. هدی صابر به خانواده خود گفته است که در بازجويی ها از او درباره پروژه داوطلبانه اش در زاهدان بازخواست شده است. به گفته فهيمه جمشيدی، پروژه آقای صابر راه اندازی کلاس های سوادآموزی برای مردم فقير در زاهدان است.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر