۲۵ مرداد، ۱۳۸۹

هشدار دبیرکل جامعه روحانیت نسبت به تشدید اختلافات بین اصولگرایان









جــــرس: در پی تعمیق اختلافات بین اصولگرایان موافق و مخالف دولت، دبیركل جامعه روحانیت مبارز تهران، با ابراز نگرانی از "اختلافاتی كه در جبهه اصول گرایان به وجود آمده"، نسبت به دیدگاه هایی كه "به نام جذب مخالفان، در ناامید و طرد كردن دوستان هستند" هشدار داد.




این عضو مجلس خبرگان اظهار عقیده کرد "تاریخ و تجربه انقلاب نشان داده كه مردم شاخص را در حفظ اصول قطعی می دانند و با آن معامله نمی كنند و انحراف از آن را تحمل نمی كنند. برخی گمان دارند كه شاخص خود آنها هستند و این اشتباهی بزرگ است كه عده ای مرتكب شدند و خود را از مردم جدا كردند."




به گزارش سامانه خبری مشرق، محمدرضا مهدوی کنی درباره مسیرهای رسیدن به وحدت گفت: "اصولی كه اصولگرایان به آن معتقد و پایبند هستند اولا باید مشخص شود و تنها به نام گذاری بسنده نشود یعنی اصولگرایان باید بنشینند و اصول مشترك را بازنگری و سپس به آن متعهد و نسبت به آن هم پیمان شوند.

در مرحله بعد با توجه به اصول مشترك و مورد قبول، موارد جزئی و فرعی و اجرایی مورد اختلاف را بر اصول عرضه و ارزیابی كنند و با این كار موارد اختلاف را كاهش دهند و با تعامل و تقریب حتی المقدور به اجماع برسند.

در پایان چنانچه مواردی از اختلاف باقی ماند به لحاظ مصالح عالیه نظام و حفظ اهداف متعالی به روش معمول و عقلایی، توصیه های امام و رهبری و نظر پیشكسوتان را بپذیرند و با جذب حداكثری به توافق عملی برسند."




این عضو مجلس خبرگان رهبری یكی از الزامات وحدت اصولگرایان را، "عبور از سلیقه های شخصی" دانست و تأكید كرد: در این پروژه وحدت، آنچه اهمیت دارد و نقش كلیدی را بازی می كند گذشت از سلیقه های شخصی و پاسداری از هدف اصلی است. اختلاف سلیقه در مسائل جزیی و اجرایی بدون تعامل و گذشت امكان پذیر نمی باشد و چنانچه هر شخص یا گروهی بر تشخیص و خواسته های خود تعصب و حساسیت نشان دهد اصول گرایی آن فرد مورد تردید قرار می گیرد. مگر آنكه اصولگرایی را به تعصب های جاهلی و مالكیت فردی تفسیر كنیم و از اصول مشترك دست برداریم. در نتیجه چنین افرادی نمی توانند در صف اصولگرایان باقی بمانند.




دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران در ادامه گفت: با طی این مراحل صف ها قهرا مشخص می شود و سره از ناسره و خودی از غیرخودی تفكیك می گردد و افراد نفوذی شناخته شده و تكلیف آنها معلوم می شود.




رئیس دانشگاه امام صادق به جریان های اصولگرا توصیه كرد مبادا با بزرگ نمایی اختلاف سلیقه ها، این اختلافات جزیی را به دشمنی و صف آرایی تبدیل كنند.




عضو مجلس خبرگان رهبری با توصیه اصولگرایان به حفظ مرزبندی ها با دشمنان نظام اسلامی و استفاده از ادبیات اسلامی و انقلابی تاكید كرد: توصیه دیگر من آن است كه اصولگرایان بایستی ادبیات مشترك را حفظ كنند و آنها كه از ادبیات انقلاب و امام پیروی نمی كنند سخت در اشتباهند و بر خود و انقلاب ستم می كنند و خودآگاه یا ناخودآگاه به انقلاب و مملكت ضربه می زنند هر چند به خیال خود حسن نیت داشته باشند.




تولیت مدرسه مروی تاكید كرد: چنانچه بارها گفته ایم در مسائل سیاسی تنها حسن نیت كافی نیست، روش صحیح و انتخاب درست مهم است. برخی گمان دارند كه با ادبیات دیگران می توان ناراضیان و مخالفان را جذب كرد و اینها سخت در اشتباهند. «و لن ترضی عنك الیهود و لاالنصاری حتی تتبع ملتهم» یهود و نصاری هرگز از شما خوشنود و راضی نمی شوند مگر آن كه دست ها را بالا ببرید و تسلیم آنها شوید. مبادا به خاطر جذب مخالفان، طرفداران واقعی را از دست بدهیم.




مبادا به به به و چه چه برخی مغرور شویم و فریب آنها را بخوریم. آنها پشتوانه مردمی ندارند. آنها در روز گرفتاری شما را تنها خواهند گذاشت و شعارهای مقطعی و نامأنوس با اصول انقلاب در درازمدت سر از ناكجاآباد درمی آورد.

مهدوی كنی در پایان تأكید كردند: نكته مهم دیگری كه لازم است در حفظ اصولگرایی رعایت شود توجه به نصایح مراجع عظام و علما و روحانیت است كه پشتوانه نظام و پشتیبان انقلاب و رهبری هستند. این اصلی است كه امام و رهبری همواره به آن تاكید داشته اند.




و این مهمترین اصل و شاخص اصولگرایی است و غفلت از آنها اصولگرایی را زیر سؤال می برد و این همان نقطه است كه دشمنان انقلاب رصد كرده اند كه میان روحانیت و مسئولین فاصله و اختلاف ایجاد كنند. بنابراین دولت و ملت و سایر مسئولین هوشیار باشند و فاصله را كم كنند و بهانه به دست دشمن ندهند.




گفتنی است در پی عملکرد ماههای اخیر رئیس دولت در عدم تمکین از اجرای مصوبات مجلس و همچنین مواضع و اظهارات اخیر رحیم مشایی، مشاور و رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، اختلافات بین اصولگرایان حامی و منتقد دولت افزایش یافته است.













View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر