۲۵ مرداد، ۱۳۸۹

گزارش: آمريکا فشار خود را بر مؤسسات خارجی طرف معامله با ايران افزايش می دهد

نيويورک تايمز خبر می دهد ايالات متحده معامله با بانک هايی را که ناقض تحريم اقتصادی عليه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ميباشند، ممنوع کرده است. گزارش ميافزايد که وزارت خزانه داری آمريکا روز جمعه قوانين جديدی صادر کرده است که بر اساس آن، بانک ها يا شرکت های خارجی که با اشخاص حقيقی و حقوقی مورد اشاره در قطعنامه تحريم های شورای امنيت يا ايالات متحده عليه ايران وارد معامله شوند، از دسترسی به سيستم مالی آمريکا منع خواهند شد.


در خبر ديگری در نيويورک تايمز آمده است کمپانی دولتی انرژی هسته ای روسيه اعلام کرده است اواخر ماه جاری دست به کار راه اندازی نخستين نيروگاه هسته ای ايران خواهد شد. اين کار از روز بيست و يکم اوت با حملِ چندين تن اورانيوم با غنای پايين از محل ذخيره به رآکتور بوشهر آغاز خواهد شد. به نوشته نيويورک تايمز، شرکت روزاتم اين رويداد را نماد پايان مرحلهء آزمايش، و آغاز فيزيکی طرح خوانده است. اما اين اقدام برای ديپلمات های ايالات متحده که سعی دارند برنامه هسته ای ايران را متوقف کنند، بسيار دلسرد کننده بود.


شبلی طلحامی در لس آنجلس تايمز نوشته است جلب حمايت بين المللی برای تصويب تحريم های گزنده عليه جمهوری اسلامی برای پرزيدنت اوباما يک پيروزی ديپلماتيک به شمار می رود اما در کشورهای عرب، شاهد چرخش آرای عمومی در جهتی ديگر هستيم. وی با اشاره به نظرسنجی اخير زاگبی و دانشگاه مريلند در کشورهای عربستان سعودی، اردن، مراکش، لبنان و امارات متحده عربی می نويسد به نظر می رسد ديدگاه مثبتی در مورد برنامه هسته ای جمهوری اسلامی در حال شکل گيری است. اين نخستين نظرسنجی از اين نوع است که نتايجی برخلاف نظر دولت های عرب در مورد ايران ارائه می کند و نويسنده، چرخش آرای عمومی را ناشی از ديدگاه جامعه عرب به سياست خارجی ايالات متحده می داند.


در همين حال واشنگتن پست می نويسد بيشترين تعداد مراجعه کنندگان به سفارت آمريکا در آنکارا را متقاضيان ايرانی ويزای آمريکا تشکيل می دهند. جف استاين نويسنده مقاله پيش بينی کرده است که تا پايان سال جاری ميلادی تعداد متقاضيان ايرانی به هشت هزار و ۳۰۰ نفر برسد. برای مشروح اين خبر به لينک زير مراجعه کنيد:


اينجا را کليک کنيد

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر